شمشیر دولبه سرویس‌های پخش فیلم / از رونق نمایش خانگی تا هنجارشکنی

با استقبال مخاطبان از سرویس‌های پخش فیلم، سریال‌سازی در ایران وارد مرحله جدیدی شده و رونق دوباره‌ای به فیلم‌سازی بخشیده، اما سوی دیگر هنجارشکنی در فیلم‌های نمایش خانگی و فاصله گرفتن از فرهنگ ایرانی، نگرانی‌هایی را ایجاد کرده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، شاید سال‌ها قبل تصور اینکه بتوانیم خارج از خانه و با وسیله‌ای غیر از تلویزیون به تماشای فیلم و سریال‌های مورد علاقه‌مان بنشینیم، امری غیرممکن و دور از تصور بود، اما این روزها بسترهای ارتباطی تا حدی پیشرفت کرده است که دیگر لازم نیست برای دسترسی به برنامه‌های صوتی و تصویری دلخواه، در ساعت مشخصی در منزل حضور داشته یا برای تماشای فیلم و سریال مورد علاقه خود مجبور به خرید سی‌دی یا وسیله اضافه‌تر دیگری باشیم؛ پیشرفت تکنولوژی بستری را فراهم کرده تا افراد مختلف از هر وقت آزادی که در ترافیک، مترو یا هر مکان دیگری دارند، برای تماشای محتوای صوتی و تصویری مورد نظر خود استفاده کنند.

برای پاسخ به این نیاز امروز، بسترها و برنامه‌های مختلفی شکل گرفته که هرکدام از آن‌ها دارای ویژگی‌های منحصربه‌فرد خود هستند، اما برای انتخاب میان این گزینه‌ها بررسی‌ها و نکته‌سنجی‌های بیشتری نیاز است:

کامل بودن آرشیو فیلم و سریال

یکی از مشخصات بهترین سایت‌های تماشای آنلاین فیلم و سریال این است که آرشیو کامل و متنوعی به کاربران خود ارائه دهند؛ اگر ژانر مورد علاقه شما در یکی از وبگاه‌های تماشای برخط فیلم و سریال کامل و به‌روز باشد، به‌طور قطع بیشتر جذب آن سایت خواهید شد، برای همین وبگاه‌های تماشای برخط فیلم و سریال ابعاد گسترده‌ای از ژانر فیلم، سریال، مستند و انیمیشن را پوشش می‌دهند تا بتوانند مخاطبان بیشتری را به خود جذب کنند، چرا که اگر کاربری برای تماشای یک فیلم آنلاین وارد یک وبگاه شود، اما آن را پیدا نکند در یک چشم به هم زدن به وبگاه دیگری مراجعه خواهد کرد.

کیفیت و سرعت پخش

از دیگر فاکتورهای مهم در شناخت بهترین سایت‌های تماشای آنلاین فیلم و سریال خارجی و ایرانی دو مقوله کیفیت و سرعت پخش بوده و در این راستا هرگونه توقف، تأخیر، تاری و کیفیت پایین باعث نارضایتی می‌شود؛ تنوع کیفیت پخش از ۲۴۰ تا 4K و حتی بالاتر نشان از مناسب بودن وبگاه پخش آنلاین فیلم و سریال و ایجاد یک تجربه رضایت‌بخش برای کاربر است، چرا که این کاربر است که بسته به دستگاه پخش، سرعت اینترنت و امکانات نمایشگر قابلیت انتخاب از میان کیفیت‌های مختلف تصویر خروجی را دارد.

هزینه اشتراک و عضویت

یکی از راه‌های جذب مخاطب توسط صاحبان پلتفرم‌ها قیمت اشتراک و عضویت در وبگاه است و در کنار این مورد ویژگی‌هایی مانند مصرف نیم‌بهای اینترنت و حتی رایگان تأثیر زیادی بر جذب مخاطبان دارد.

شمشیر دولبه سرویس‌های پخش فیلم/ از رونق نمایش خانگی تا هنجارشکنی

در ادامه این گزارش به معرفی و بررسی برخی از سرویس‌های تماشای فیلم و سریال می‌پردازیم:

فیلیمو

فیلیمو به‌عنوان بزرگ‌ترین پلتفرم VOD کشور با دارا بودن ۸۵ هزار اپیزود فیلم و سریال برای تماشا در کنار تماشای برخط فیلم و سریال، امکان دانلود و تماشای آفلاین فیلم و سریال نیز دیگر سرویس فیلیمو است که آن را جذاب‌تر ساخته است.

چند ویژگی وبگاه تماشای آنلاین فیلم و سریال فیلیمو:

  • امکان تماشای هم‌زمان فیلیمو روی ۳ دستگاه مختلف
  • دوبله‌های اختصاصی برای طرفداران تماشای فیلم دوبله فارسی
  • امکان انتخاب زیرنویس
  • انتشار سریال‌های اختصاصی که فقط از این سرویس پخش خواهند شد.
  • ارائه نسخه اپلیکیشن موبایل، دسکتاپ و اندروید تی وی
  • سرویس فیلیموی کودک و امکان ساخت حساب مناسب کودک با دسترسی محدود به محتواهای مخصوص آن سن و سال
  • سینمای آنلاین فیلیمو که فیلم‌های روز ایران را به مدت ۸ ساعت زمان مشاهده در هر جا فراهم کرده است.

شمشیر دولبه سرویس‌های پخش فیلم/ از رونق نمایش خانگی تا هنجارشکنی

نماوا:

نماوا شانه به شانه با فیلیمو در حال رقابت است و یکی از بهترین وبگاه‌های تماشای برخط فیلم و سریال ایرانی است که کاربران زیادی دارد؛ در نماوا شما می‌توانید به تماشای برخط فیلم، سریال، انیمیشن و مسابقات ورزشی مشغول شوید و این شما هستید که نوع محتوا و زمان تماشا را بر حسب سلیقه خود تعیین می‌کنید.

از ویژگی‌های نماوا به‌عنوان یک وبگاه تماشای آنلاین فیلم و سریال داخلی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • امکان خرید دو روزه برای امتحان سرویس نماوا
  • پخش زنده مهم‌ترین رویدادهای ورزشی بدون نیاز به خرید اشتراک
  • سرویس نماوا کودک که امکان ساخت حساب کاربری مخصوص کودکان یک بازه سنی خاص و مدیریت محتواهای داخل آن را فراهم کرده است.
  • امکان ساخت حساب کاربری برای هر یک از اعضای خانواده
  • دانلود رایگان فیلم، سریال، انیمیشن و دیگر محتواهای بستر نماوا
  • اکران برخط بهترین فیلم‌ها در پردیس نماوا

شمشیر دولبه سرویس‌های پخش فیلم/ از رونق نمایش خانگی تا هنجارشکنی

فیلم نت

فیلم نت از دیگر سرویس‌های VOD پرطرفدار و یکی از بهترین وبگاه‌های تماشای برخط فیلم و سریال ایرانی است ; i در سال ۱۳۹۳ فعالیت Hk تحت عنوان یک سرویس اشتراک فیلم و سریال شروع شد و اکنون برخی از جدیدترین و پرطرفدارترین سریال‌ها را در انحصار خود دارد.

از ویژگی‌های این سایت تماشای آنلاین فیلم و سریال:

  • امکان تماشای هم‌زمان بر ۳ دستگاه
  • ارائه اپلیکیشن نسخه اندروید، IOS و گوگل تی وی برای تماشا بر روی دستگاه‌های مختلف
  • ارائه سینما آنلاین فیلم نت به کاربران
  • نسخه دوبله اختصاصی فیلم نت برای کاربران علاقه‌مند به تماشای فیلم و سریال دوبله شده
  • اضافه کردن دسته بندی کودک و نوجوان به آرشیو فیلم نت
  • قابلیت تماشای فیلم و سریال خارجی در کنار آرشیو ایرانی

شمشیر دولبه سرویس‌های پخش فیلم/ از رونق نمایش خانگی تا هنجارشکنی

تلوبیون

تلوبیون از اپلیکیشن‌های تماشای فیلم و سریال‌های صداوسیما است که با استفاده از آن می‌توانید به پخش زنده و آرشیو ۳۰ شبکه تلویزیونی دسترسی داشته باشید و این برنامه‌ها را می‌توانید به صورت زنده ببینید یا از آرشیو دانلود کنید.

از جمله ویژگی‌های این برنامه می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • اگر از طرفداران فوتبال هستید، آرشیو تمام مسابقات فوتبال داخلی و خارجی به همراه لحظات مهم (پخش شده از تلویزیون) در تلوبیون در دسترس شما است.
  • بخش ویژه‌برنامه‌های کودک و نوجوان از دیگر ویژگی‌های این اپلیکیشن است؛ همه برنامه‌ها را می‌توانید با ۳ کیفیت و حجم متفاوت ذخیره کنید.
  • در تلوبیون می‌توانید برنامه‌های تلویزیونی را بر اساس تقویم و شبکه پخش جست‌وجو کنید.
  • این اپلیکیشن از زبان فارسی روی همه دستگاه‌ها پشتیبانی می‌کند.
  • ساختن اکانت در تلوبیون به‌طور کامل رایگان است و برای تماشای برنامه‌ها هم نیاز به پرداخت هیچ هزینه‌ای نیست و شما فقط هزینه ترافیک اینترنت را پرداخت می‌کنید.

شمشیر دولبه سرویس‌های پخش فیلم/ از رونق نمایش خانگی تا هنجارشکنی

به گزارش ایمنا، با گسترش سرویس‌های پخش فیلم، بسیاری از مردم که مدت‌ها از تلویزیون، فیلم و سریال دور شده بودند، استقبال خوبی از این عرصه کردند، اما این استقبال گسترده با چالش‌هایی نیز مواجه شد؛ در بعضی از فیلم‌هایی که از طریق این بستر پخش می‌شود، شاهد به نمایش گذاشتن مفاهیمی در تضاد با فرهنگ ایرانی-اسلامی هستیم، در حالی که این ظرفیت، فرصتی مثال‌زدنی برای ترویج مفاهیم مطابق با فرهنگ ما از طریق فیلم و سریال در اختیار دارد و در این راستا نظارت دقیق‌تر بر فیلم‌های این سامانه‌ها امکان استقبال دوچندان گروه‌های مختلف جامعه را پدید می‌آورد.

کد خبر 699464

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.