۷۶ واحد آلاینده از حریم شهرهای استان به شهرک صنعتی شمال اصفهان منتقل شدند

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اصفهان گفت: ۷۶ واحد از صنایع ریخته‌گری آلاینده مستقر در محدوده و حریم شهرهای اصفهان، خمینی شهر، دولت آباد، فلاورجان و نجف‌آباد به منطقه صنعتی شمال اصفهان منتقل شدند که از این تعداد ۵۴ واحد در یک سال گذشته انتقال یافته‌اند.

به گزارش ایمنا و به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل استانداری اصفهان، مهران زینلیان معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اصفهان درخصوص ششمین جلسه کارگروه تدوین طرح انتقال واحدهای آلاینده براساس ماده ۱۴ قانون هوای پاک، اظهار کرد: این نشست با حضور دستگاه‌های متولی، واحدهای صنفی، اتاق اصناف و شهرداری‌های اصفهان، نجف‌آباد، خمینی‌شهر و دولت‌آباد برگزار شد.

وی افزود: براساس گزارش ارائه شده در این نشست، ۷۶ واحد از صنایع ریخته‌گری آلاینده از محدوده و حریم شهرهای اصفهان، خمینی شهر، دولت آباد، فلاورجان و نجف‌آباد که مغایر ضوابط زیست‌محیطی و بدون مجوز فعالیت هستند به منطقه صنعتی شمال اصفهان منتقل شدند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اصفهان ادامه داد: از این تعداد واحد آلاینده منتقل شده، ۵۴ واحد در یک سال گذشته انتقال یافته‌اند.

وی خاطرنشان کرد: امیدواریم براساس پیگیری‌های به عمل آمده شاهد روند رو به رشد انتقال واحدهای آلاینده از از حریم شهرها باشیم.

زینلیان تصریح کرد: با تغییر روش فعالیت و با فاصله گرفتن این واحدها از محدوده‌های شهری و مستقر شدن در محدوده‌های منطبق با ضوابط محیط زیست، روند فعالیت اینگونه واحدها نیز منطبق با ضوابط زیست محیطی تغییر می‌یابد.

وی افزود: ضمن اینکه با توجه به تغییر روش تولید این واحدها به نحو چشمگیری در مصرف برق و گاز نیز صرفه‌جویی می‌شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اصفهان خاطرنشان کرد: در این جلسه همچنین مقرر شد سایت ۵۰ هکتاری مطابق با استانداردهای محیط زیست در شهرک صنعتی شمال اصفهان در ادامه سایت قبلی پیش‌بینی و تا پایان سال جاری مقدمات واگذاری پلاک‌ها در راستای انتقال واحدهای آلاینده صورت پذیرد.

وی گفت: همچنین مقرر شد در خصوص قطعه بندی واحدها و زمین ۵۰ هکتاری مذکور اتاق اصناف و اتحادیه‌ها با هماهنگی شرکت شهرک‌های صنعتی استان در خصوص نحو تفکیک اقدامات لازم را به عمل آورند.

زینلیان اظهار کرد: در این نشست همچنین شهرداری‌های اصفهان، نجف‌آباد، خمینی‌شهر و دولت‌آباد نیز گزارشی از اقدامات انجام شده را ارائه کردند.

وی اضافه کرد: در این جلسه مقرر شد ضمن پیگیری اخطاریه‌ها و اقدامات انجام شده به صورت موردی برای تمامی کارگاه‌های ریخته‌گری که در حریم شهرها به صورت آلاینده مشغول به فعالیت هستند، اخطاریه صادر و برخورد قانونی نیز اعمال شود و گزارش ماهانه از نحوه برخورد با این واحدهای آلاینده ارائه شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اصفهان افزود: سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان نیز متعهد شد پیگیری لازم را به منظور تأمین اعتبار لازم و تسهیلات مربوطه جهت انتقال واحدها به عمل آورد.

وی تصریح کرد: با پیگیری اداره کل محیط زیست در خصوص اجرای بندهای صورت جلسه در جلسات آتی روند انتقال واحدها دنبال می‌شود.

کد خبر 699454

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.