پسماند در استان‌های شمالی به بحران تبدیل شده است

امام جمعه رشت گفت: پسماند در استان‌های شمالی کشور به یک معضل و بحران جدی تبدیل شده است.

به گزارش ایمنا، آیت الله رسول فلاحتی امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته رشت در مصلی امام خمینی شهر، خواستار محاکمه مدیرانی شد که در سال ۹۰ با سهل انگاری موجب برگشت بودجه ۹۰ میلیارد ریالی پسماند استان شدند.

وی افزود: در آن سال با ۹۰ میلیارد ریال بودجه می‌توانستیم معضل پسماند استان را تا حدودی حل کنیم اما معلوم نیست این اعتبار چه شد؟ از دادستان استان می‌خواهیم با ادله و سند کسانی که با سهل انگاری موجب برگشت بودجه و یا صرف آن در موارد بیهوده شدند را محاکمه کند.

امام جمعه رشت خاطرنشان کرد: سهل انگاری مدیران سابق موجب شده اکنون ارتفاع زباله در سراوان به ۱۰۰ متر برسد و شیرابه آن به رودخانه‌های شهر رشت ریخته شود که حاصل آن بوی آزار دهنده‌ای است که فضا را پر می‌کند.

وی اضافه کرد: مدیران گذشته کجا بودند و چه کردند؟ در این دولت معضل پسماند مورد رسیدگی قرار گرفته و حال به دستور رئیس جمهور در نشست با استانداران شمال کشور ۸۰۰ میلیارد ریال برای حل معضل پسماند گیلان و دو رودخانه رشت اختصاص یافته که بسیار ارزشمند است اما کاری که آن سال‌ها با ۱۰۰ میلیارد ریال قابل حل بود اکنون باید چند برابر هزینه شود.

آیت الله فلاحتی با اشاره به اخطار دولت برای حل مشکل پسماند سراوان تصریح کرد: علاوه بر معضل پسماند گیلان به دلیل زد و بندهای سیاسی مدیران و مسئولان اجرایی سابق، چندین کارخانه و شرکت بزرگ استان با تعطیلی مواجهه شد چنانکه شرکت‌های پوشش با یک هزار کارگر و رشت الکتریک با نیروی شاغل قابل توجه تعطیل شدند و کسی هم اعتراضی نکرد.

وی گفت: اما دیگر نخواهیم گذاشت تحت عناوین مختلف مانند مولدسازی آثار سو دیگری بر گیلان تحمیل شود.

امام جمعه رشت اظهار کرد: دادستان و دستگاه قضائی استان سخت متوجه این امر هستند، به مسئولانی که از مرکز به گیلان سفر می‌کنند و می‌خواهند برای استان یک جانبه تصمیم‌گیری کنند اخطار می‌کنم این تصمیم گیری‌ها باید با مشورت مسئولان استانی انجام شود.

وی با بیان اینکه اجازه تکرار جرم را نخواهیم داد، افزود: نمی‌گذاریم به نام مولدسازی زمین‌های با ارزش شهری با قیمت متری حداقل ۳۰۰ میلیون ریال را به قیمت ۱۰۰ تا ۱۴۰ میلیون ریال به فروش برسانند، تصمیم گیری‌ها باید با نظرات مسئولان استانی باشد.

آیت الله فلاحتی خاطرنشان کرد: دستگاه قضائی نیز آمادگی لازم را دارد هر جا مولد سازی موجب آسیب رساندن به استان شود، مانع شده و جلوی کار را بگیرد، ما نیز در کنار آنان و به پشتیبانی از مردم نخواهیم گذاشت مولدسازی به استان آسیب وارد کند.

منبع: ایرنا

کد خبر 699442

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.