شهید فهمیده الگوی نوجوانان فلسطینی است

نماینده ولی‌فقیه در استان کرمانشاه گفت: نوجوانان ایرانی و شهید حسین فهمیده‌ها الگوی مبارزه نوجوانان فلسطینی هستند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته _ پنجم آبان در کرمانشاه با حضور پر شور مردم ولایت مدار به امامت حجت الاسلام والمسلمین غفوری نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه در محل مسجد جامع برگزار شد.

امام جمعه کرمانشاه در ادامه توصیه‌های هفته گذشته به رعایت تقوا گفت: تقوا سند آبروی ما در پیشگاه خداوند متعال است.

وی با اشاره به مناسبت‌های پیش رو افزود: فضای جامعه عطر آگین است به رایحه شهدا و یاد و خاطره شهید پیشتاز شهید محمد سعید جعفری را گرامی می‌داریم.

حجت‌الاسلام غفوری اظهار داشت: سالروز شهادت شهید حسین فهمیده را داریم که شهادت آن نیز الگوی نوجوانان غزه است که روز نوجوان و بسیج دانش آموزی نامگذاری شده است.

وی با اشاره به اهمیت تربیت در دوران کودکی و نوجوانی تأکید کرد: تربیت از دوران نوجوانی آغاز می‌شود که اگر در این سنین به فرزندانمان رسیدگی کردیم آینده او را تضمین کرده‌ایم، لذا خانواده‌های محترم باید به این نکته توجه کنند.

خطیب جمعه کرمانشاه در خصوص روز بسیج دانش آموزی تصریح کرد: بسیج دانش آموزی مرکز امنی است برای نوجوانان و هم از جهت روحیه دادن و بصیرت افزایی آنان، زیرا در این نهاد برای اولین بار است که نوجوان وارد عرصه بسیج می‌شوند.

وی با اشاره به روز پدافند غیرعامل افزود: روز پدافند غیر عامل را داریم که اهمیت آن بر مسئولین محترم ما مبرهن است و جای تشکر دارد که مسئولان پای کار هستند. امام جمعه کرمانشاه اشاره‌ای هم به سالروز شهادت اولین شهید محراب داشت و گفت: سالگرد شهادت آیت الله قاضی طباطبایی اولین شهید محراب را داریم، از درگاه خداوند متعال برای آن شهید والامقام و همه شهدای محراب علو درجات را مسئلت داریم.

نماینده ولی‌فقیه در استان کرمانشاه با اشاره به نبرد مبارزان فلسطینی در جنگ نابرابر با اسرائیل گفت: سالگرد جنگ دوم صهیونیستی‌ها در سال ۱۹۴۶ را داریم، لذا آنچه امروز در غزه در جریان است که تکرار همان جنایات هولناک است، ایامی که فقط تاریخ بنویسد چه گذشت.

وی افزود: یک نمونه از این جنایات حمله به بیمارستان غزه بود که بیش از هزار نفر شهید شدند، لذا دیدیم مردم آزادی‌خواه جهان به رغم ممنوعیت تظاهرات به نفع فلسطین باز به خیابان‌ها آمدند و فریاد خروش خود را بر اثر استکبار و صهیونیسم زدند.

حجت‌الاسلام غفوری گفت: نکته مهم دیگر اینکه این عملیات صد در صد دست فلسطینی بود، هم طراحی هم عملیات و هم اجرا، لذا هنر ملت ایران این بود که مبارزه با دست خالی را برای حفظ میهن به مبارزان فلسطینی یاد داد، که می‌توانند با همان دست خالی در مقابل اکثر دنیا بایستد.

وی افزود: ما حمایت‌های معنوی از فلسطین همواره داریم و خواهیم داشت، لذا این عملیات یک عملیات بی نظیر در عمر رژیم صهیونیستی بود که نظیر نداشت و لذا مقام معظم رهبری (مدظله العالی) فرمودند «غیر قابل ترمیم است» و رژیم صهیونیستی دچار یک فروپاشی امنیتی شد. زیرا میدان جنگ همچنان در دست مبارزان فلسطینی است، در این راستا صبوری مردم غزه قابل تحسین است زیرا به محض اینکه شنیدند اسرائیل قصد کوچاندن مردم را دارد در مقابل این شیطنت دشمن مدیریت به خرج دادند، لذا باید این حرکت مردم مظلوم فلسطین تبیین شود زیرا حسب فرمایش مقام معظم رهبری (مدظله العالی) دنیای آینده متعلق به مردم فلسطین است.

کد خبر 699432

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.