خطر ریزش در کمین برج‌های دوقلوی تاریخی ایتالیا

مقامات بولونیا ایتالیا با افزایش نگرانی‌ها در زمینه ریزش برج کج قرون وسطایی شهر، از محدودیت تردد در اطراف این برج و همتای بلندتر آن برای انجام بررسی‌های بیشتر خبر دادند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، مقامات بولونیا ایتالیا از ممنوعیت رانندگی در خیابان‌های اطراف برج‌های دوقلوی تاریخی شهر و نصب حسگرهای آکوستیک در اطراف آن‌ها خبر دارند، چراکه پایداری این برج‌های قرون وسطایی در خطر است. دلیل ممنوعیت‌های تردد نیز این است که حسگرهای تعبیه شده برای بررسی سلامت این برج‌ها با دقت بیشتری اطلاعات جمع‌آوری‌شده را ثبت کنند.

برج‌های آسینلی و گاریسندا نمای برجسته‌ای در خط افق شهر دارند. قدمت هر دو برج که به‌عنوان نمایشی از ثروت و قدرت توسط دو خانواده معروف شهر ساخته شده است، به اوایل قرن دوازدهم بازمی‌گردد. بلندپروازی این دو خانواده برای پیشی گرفتن از یکدیگر به ایجاد آسمان‌خراش‌های قرون وسطایی منجر شد که امروزه از جاذبه‌های گردشگری محبوب بولونیا به‌شمار می‌روند.

آسینلی و گاریسندا در ابتدا ۹۰ و ۶۰ متر ارتفاع داشتند که ارتفاع برج دوم طی قرن چهاردهم به دلیل ناپایداری زمین در زیر آن به ۴۸ متر کاهش یافت تا خطرات آن کمتر شود. علاوه بر این گفته می‌شود آسینلی در ابتدا ۷۰ متر ارتفاع داشته و بعدها با ارتفاع آن افزوده شده است.

محدودیت تردد در اطراف برج‌های دوقلوی تاریخی ایتالیا

محدودیت دسترسی به برج‌های قرون وسطایی ایتالیا

مقامات بولونیا دسترسی به برج قرون وسطایی گاریسندا و خیابان‌های اطراف آن را به‌دلیل افزایش نگرانی‌های ایمنی در ساختار این میراث فرهنگی محدود کردند، زیرا حسگرهای تعبیه شده در اطراف بنا زنگ‌های خطر را به صدا درآورده‌اند. البته مقامات خاطرنشان کردند که خطر ریزش قریب‌الوقوع ساختمان وجود ندارد و مردم در خطر نیستند.

کارشناسان توضیح دادند این برج از زمان ساخته شدن همیشه در حال کج شدن بوده است و از آنجا که یکی از نمادهای اصلی بولونیا به‌شمار می‌رود، شهر همه تلاش خود را برای حفاظت از آن به‌کار خواهد بست. گاریسندا با زاویه چهار درجه (یک درجه کمتر از برج پیزا) در حال کج شدن است. در حال حاضر نیز خطراتی این برج کج قرون وسطایی را تهدید می‌کند و احتمال می‌رود شواهدی مبنی بر ترک خوردن و وارد آمدن آسیب به سازه وجود داشته باشد.

ممنوعیت تردد در نزدیکی برج‌ها یکی از تلاش‌های شهر برای حفاظت از برج‌های تاریخی خود محسوب می‌شود. شهرداری بولونیا همچنین از اختصاص بودجه‌ای پنج میلیون یورویی به تقویت پایه‌های برج‌ها خبر داد.

نصب حسگرها گاریسندا از سال ۲۰۱۸ و به‌منظور نظارت بیشتر بر وضعیت سلامتی آن آغاز شد تا هرگونه صدای ناشی از ترک یا شکاف را کنترل کنند. یک آونگ نیز برای ردیابی این آسیب‌ها تعبیه شد.

مقامات بولونیا به‌منظور تضمین سلامت سازه دیگر (آسینلی)، از محدودیت تردد در محوطه اطراف این برج و نصب آونگ روی آن نیز خبر دادند تا اطلاعات دقیق‌تری از هر دو سازه به‌دست آورند.

مقامات همچنین از تداوم محدودیت‌ها و نظارت‌ها تا پایان هفته آینده، تشکیل یک کمیته مرمت و تعیین یک شرکت مجری پروژه‌های مرمت برای انجام هرگونه اقدام مورد نیاز خبر دادند و اعلام کردند به احتمال زیاد تردد وسایل‌نقلیه در اطراف برج‌ها برای همیشه ممنوع خواهد شد.

محدودیت تردد در اطراف برج‌های دوقلوی تاریخی ایتالیا

کد خبر 699411

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.