عزت‌آفرینی کمیته امداد در کمک به محرومان بر کسی پوشیده نیست

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل با بیان اینکه ازدواج یک امر مقدس است و از قداست بالایی برخوردار است، گفت: کمیته امداد امام خمینی (ره) در زمینه تامین جهیزیه، کمک به محرومان و آبروداری مؤمنین در جامعه عزت‌آفرین است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، آیت‌الله سید حسن عاملی شامگاه دیروز _پنجشنبه چهارم آبان ماه_در مراسم اهدای ۲۵۰ سری جهیزیه که به کمک کمیته امداد امام خمینی (ره) و سپاه حضرت عباس (ع) استان اردبیل در ستاد فرماندهی سپاه استان اردبیل برگزار شد، ضمن قدردانی از فعالیت‌های خیرین در امر کمک‌رسانی به مردم مناطق کم‌برخوردار، اظهار کرد: کمک به همنوع وظیفه انسانی است که در دین اسلام نیز به آن توصیه مؤکد شده است.

وی با بیان اینکه هزینه برای حفظ آبروی مؤمنین عبادت است، به روایتی از امداد امام حسن (ع) برای رسیدگی به مستضعفین در حال اعتکاف اشاره کرد و گفت: برطرف کردن مشکل مؤمن مستضعف و زدودن غبار غم و اندوه و حفظ آبروی مؤمن برابر با ۹۰۰ سال عبادت است.

نماینده ولی‌فقیه در استان اردبیل از افول احساسات و رقابت بر سر تشریفات به‌عنوان آفت و آسیب جامعه نام برد و گفت: این کارها جامعه را به بن‌بست می‌کشاند.

وی به لزوم همراهی مردم جهت تسهیل امر ازدواج اشاره کرد و گفت: نهاد خانواده سلول جامعه است بنابراین باید زمینه‌های ازدواج سالم و ساده در جامعه فراهم شود.

آیت‌الله عاملی با بیان اینکه تمامی خدمات کمیته امداد در راستای تحکیم بنیان خانواده است و نهاد خانواده کانون و پایه‌ریزی نسل تازه است، گفت: جامعه نباید نسبت به این مسئله مهم و اساسی بی‌تفاوت شود.

وی به حساسیت‌های پیامبر اکرم (ص) در زمینه ازدواج آسان اشاره کرد و گفت: دعای پیامبر اکرم (ص) در ماجرای ازدواج حضرت زهرا (س) با حضرت علی (ع) باید در جامعه الگوسازی و فرهنگ‌سازی شود.

امام جمعه اردبیل به مهاجرت مسلمانان از مکه به مدینه اشاره کرد و گفت: پیامبر اکرم (ص) وقتی فاصله طبقاتی انصار و مهاجرین را دید به مهاجرین دستور داد در صُفه مسکن گزیدند تا همواره در معرضه دید انصار قرار گیرند.

وی تاکید کرد: طبق فرموده پیامبر اکرم (ص) رسیدگی به وضعیت همنوعان در دین اسلام مؤکد توصیه شده است.

نماینده ولی‌فقیه در استان اردبیل به حدود نماز اشاره کرد و گفت: مسئولیت پذیری مؤمن نسبت به اطرافیان از حدود نماز است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود ضمن قدردانی از تلاش‌ها ومجاهدت‌های سپاه پاسداران، بسیج و کمیته امداد در رسیدگی به وضعیت محرومین گفت: رسیدگی به محرومین در جامعه اسلامی یک وظیفه عمومی است که در این زمینه شایسته است ثروتمندان جامعه پیش‌قدم شوند.

آیت الله عاملی با بیان اینکه کمیته امداد امام خمینی (ره) از زندگی‌های بسیاری گره‌گشایی کرده است، گفت: کار کمیته امداد امام خمینی (ره) در دستگیری از مددجویان و خودکفایی خانواده‌ها بسیار ارزشمند و گران‌بها است.

وی با قدردانی از مجموعه سپاه و بسیج در تأمین جهیزیه گفت: کمک ۳۵ میلیارد تومانی مجموعه سپاه و بسیج استان اردبیل در سال گذشته و همچنین کمک ۷ میلیارد و پانصد میلیون تومانی این نهاد مقدس در شش ماه نخست سال جاری مایه فخر و مباهات استان اردبیل است که این کار عظیم شایسته تقدیر است.

آیت الله عاملی از نوعروسان نیز خواست این جهیزیه ناقابل را قدر دانسته و آن را برکت زندگی خود حساب کنند چراکه هدیه‌ای از جانب شهدا است و این هدایا علاوه بر برکت زندگی ضامن رفع بلاها نیز هستند.

وی در پایان سخنان خود به حوادث این روزهای فلسطین اشاره کرد و گفت: امروز آمریکا از ترس خود به ایران اسلامی پیام خویشتن داری می‌دهد در حالیکه پیام خویشتن‌داری در جائیکه به کودکان نیز رحم نمی‌شود معنایی ندارد.

آیت‌الله عاملی گفت: امروز رژیم منفور صهیونیستی کار را به جایی رسانده که به کودکان شیرخوار هم رحم نمی‌کند و آنها را مورد هدف سلاح‌های خود قرار می‌دهد که جای دارد زمین از این حد از ظلم و ستم دهان باز کرده و و مسببان این جنایت هولناک را در خود فرو ببرد.

وی ضمن قدردانی از بسیج در تأمین امنیت مردم به خدمت‌رسانی این نهاد مقدس در زمینه محرومیت‌زدایی اشاره کرد و گفت: سپاه و بسیج در طول هشت سال دفاع مقدس ثابت کردند که انجام امور غیرممکن برای آنها سهل و ممکن است.

کد خبر 699401

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.