ضرورت مردمی‌سازی مبارزه با مواد مخدر/ نقاط آلوده کهگیلویه و بویراحمد پاکسازی می‌شود

استاندار کهگیلویه و بویراحمد بر ضرورت مردمی‌سازی مبارزه با مواد مخدر تاکید کرد و گفت: نقاط آلوده مواد مخدر در مناطق روستایی و شهری با همکاری دستگاه‌های مختلف پاکسازی شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سید علی احمدزاده امروز _پنجشنبه، چهارم آبان‌ماه_ در نشست شورای مبارزه با مواد مخدر استان با تاکید بر مردمی‌سازی مبارزه با مواد مخدر به عنوان محور اصلی برنامه‌های ستاد مبارزه با مواد مخدر، اظهار کرد: مردمی‌سازی و توسعه مشارکت‌های مردمی می‌تواند محور اصلی برنامه‌های پیشگیرانه ستاد مبارزه با مواد مخدر باشد.

وی با بیان اینکه اعتیاد پیامدهای بسیار مخاطره‌آفرین را برای جوامع مختلف داشته و دارد، افزود: اعتیاد از مهم‌ترین عوامل آسیب‌زای اجتماعی و مواد مخدر یکی از عوامل بحران‌زا است که مردم را مورد تهدید قرار می‌دهد.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه اعتیاد موضوعی فوق‌العاده پیچیده، تهدیدزا و بحران‌زا برای خانواده‌ها و جامعه است، گفت: دو حوزه مقابله با عرضه و کاهش تقاضا می‌تواند در کنترل جریان اعتیاد مؤثر باشد.

وی تصریح کرد: با توجه به افزایش ترددها و ترانزیت مواد مخدر از استان‌های در کانون خط مقدم مبارزه با آن قرار گرفته‌ایم.

احمدزاده با بیان اینکه مبارزه با مواد مخدر یکی از شاخص‌های مورد توجه استان است، خاطرنشان کرد: در حوزه مقابله و برخورد با عرضه، ضربه به بنیان‌های قاچاقچیان مواد مخدر و توزیع‌کنندگان از اولویت‌های این استان بوده و همچنان ادامه دارد.

وی با تاکید بر اینکه تمرکز بر فعالیت‌های پیشگیری، توانمندسازی و آگاه‌سازی از برنامه‌های کوتاه‌مدت و بلندمدت ستاد باشد تا افراد بیشتری از مردم گرفتار اعتیاد نشوند، افزود: در امر پیشگیری از اعتیاد، نیاز به حساسیت و توجه آحاد جامعه دارد.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد رویکرد مشارکت اجتماعی را در حوزه مبارزه با مواد مخدر بسیار مهم دانست و گفت: موفقیت زمانی است که حساسیت این موضوع و عواقب بسیار خطرناک اعتیاد بین جوانان، نوجوانان و خانواده به خوبی تبیین و آگاهی‌بخشی لازم انجام شود.

وی با بیان اینکه رویکرد مردمی‌سازی مقابله، پیشگیری و آگاهی‌بخشی بسیار تأثیرگذار بوده‌است، گفت: همه باید در برابر آسیب‌های اجتماعی حساسیت بالایی داشته باشیم تا به کنترل آن بینجامد.

احمدزاده به تمرکز برای انهدام باندهای توزیع مواد مخدر و برخورد قاطعانه با خرده‌فروشان تاکید کرد و افزود: معتادانی که مورد درمان قرارگرفته و سلامتی‌شان را باز می‌یابند پس از حرفه‌آموزی وارد بازار کار شوند تا بار دیگر به دام اعتیاد گرفتار نشوند.

وی با بیان اینکه تلاش‌ها بر این باشد که کانون‌های پخش و سرشبکه‌های توزیع مواد مخدر نابود شوند، گفت: نیروی انتظامی باید با تمام توان با قاچاقچیان و توزیع کنندگان مواد مخدر برخورد قاطع داشته باشد.

استاندار خواستار اختصاص منابع ملی از برنامه و بودجه استان برای حوزه مقابله با مواد مخدر شد و افزود: امکانات موجود در استان باید مورد بررسی قرار گیرد تا از نزدیک مشاهده شود که نیروهای خدوم این منطقه چگونه با امکانات کم در مقابل قاچاقچیان ایستادگی و مقابله می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: در حوزه خانواده، حوزه بانوان برنامه داشته باشند و اعتباراتی که در این حوزه است در همین زمینه خرج شود بخصوص خانواده‌ای که با این پدیده شوم درگیر شدند.

احمدزاده پیرامون تکمیل آزمایشگاه فراجا از برنامه و بودجه استان خواست برای این موضوع اعتبار گذاشته تا هر چه سریع‌تر تکمیل شود.

وی به ساخت پاسگاه بنستان گریزی زد و گفت: تکمیل این پاسگاه در اولویت قرار گیرد و به نام شهدای بنستان یا به اسم شهدای مبارزه با مواد مخدر نام‌گذاری شود.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: بحث مواد مخدر جدی گرفته شود و هرچه سریع‌تر تمام مناطق آلوده شهری و روستاها را با هماهنگی معاون سیاسی و نیروی انتظامی و سپاه شناسایی و خانواده آن‌ها با تسهیلات اشتغال خانگی و افراد بیکار آن را در بخش خصوصی مشغول به کار شوند.

وی تصریح کرد: وظیفه شرعی و قانونی داریم که نگذاریم این پدیده آسیب‌زا رشد کند و باید با عزم و اراده قوی دست به دست هم دهیم و با تقویت بنیه مالی و امکانات در سطح وسیع‌تر و حجم بیشتری به مقابله با این معضل اجتماعی بپردازیم.

کد خبر 699346

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.