پیرغلامان باید پرچم ایثار و شهادت کربلای خمینی را بر دوش بکشند

دبیر شورای ایثار و شهادت سازمان تبلیغات اسلامی استان اصفهان گفت: پیرغلامان باید پرچم ایثار و شهادت کربلای خمینی را بر دوش بکشند تا دهه هشتادی‌ها با روحیه شهید و شهادت انقلاب را به اوج و قله برسانند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حسن بابایی عصر امروز_ پنجشنبه چهارم آبان ماه_ در همایش پرچم‌داران کربلای حسینی تا کربلای خمینی اظهار کرد: این برنامه اولین طرحی است که تحت عنوان پرچم‌داران کربلا حسینی تا کربلا خمینی اجرا می‌شود.

وی ادامه داد: شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در استان و کشور تشکیل شده که شامل چند کارگروه از جمله کار گروه اقشار و تشکل‌های مردمی است و نسبت به برنامه‌ریزی ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در هیئت‌های مذهبی و تشکل‌های مردمی اقدام می‌کند.

دبیر شورای ایثار و شهادت سازمان تبلیغات اسلامی استان اصفهان تصریح کرد: امسال اعضای کار گروه این کارگاه پنج جلسه تشکیل دادند که خروجی آن طرح پرچم‌داران کربلا حسینی تا کربلا خمینی شد.

وی افزود: در اولین جلسه این طرح قصد داریم از پیرغلامان و مداحان شاهد و ایثارگر یعنی پدر شهید، فرزند شهید، جانبازان و افرادی از این دست تجلیل کنیم.

بابایی گفت: قرار است این طرح به مدت یک سال با هدف ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در استان اجرا شود؛ همچنین در همین راستا ۲۵۰ هیئت شناسایی شدند تا در طول سال حداقل پنج برنامه با موضوع شهید و شهادت را اجرا کنند.

وی با بیان اینکه از هیئت‌های منتخب بازدید و تجلیل خواهد شد، اظهار کرد: شبیه این برنامه را در تمامی شهرستان‌ها اجرا خواهیم کرد و از پیرغلامان شاهد و ایثارگر در منازل دیدار و تجلیل می‌کنیم.

دبیر شورای ایثار و شهادت سازمان تبلیغات اسلامی استان اصفهان ادامه داد: در محله و شهری که اسمی از شهید و شهادت در آن برده نشود، نتایج ناخوشایندی وجود خواهد داشت از این رو امروزه باید فرهنگ ایثار و شهادت ترویج داده شود.

وی تصریح کرد: در این راستا باید فرهنگ هشت سال دفاع مقدس در آن کوچه‌های شهر با شهید و شهادت عطرآگین بودند را ترویج داد.

بابایی افزود: هیئتی‌هایی که ۱۴۰۰ سال است پرچم ایثار و شهادت عاشورای حسینی را بر دوش کشیده‌اند باید پرچم آثار و شهادت کربلا خمینی را نیز بر دوش بکشند؛ تا نسل جدید و دهه هشتادی‌ها با روحیه شهید و شهادت انقلاب را به اوج و قله برسانند.

یاد شهدا باید زنده نگه داشته شود

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اصفهان نیز در این مراسم تاکید کرد: یکی از راه‌حل‌ها برای برطرف کردن مشکلات امروزی ما با نسل جوان، زنده نگه داشتن یاد شهدا است که باید در این راستا تلاش کنیم تا یاد شهدا زنده نگه داشته شود.

حجت‌الاسلام مهدی فوقی ادامه داد: این کارگروه یکی از افتخارات مهمی است که در سازمان تبلیغات رقم خورد، از این رو باید تلاش کنید تا این کار در شهر جای خود را پیدا کند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اصفهان با اشاره به فرمان امام خمینی تصریح کرد: فرمان جهاد در اول انقلاب با نفس و روح بلند امام خمینی (ره) و بعد از آن آشنایی افراد هیئت با فرهنگ ایثار و شهادت رقم خورد.

وی افزود: در نظر داریم همه هیئات را به واسطه شهدا پای کار بیاوریم و طرح را به خوبی پیش ببریم.

کد خبر 699343

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.