استرالیا ۲ _ ایران ۰ / شکست آبرومندانه دختران کشورمان روبه‌روی شگفتی‌ساز جهان

در مرحله دوم انتخابی المپیک ۲۰۲۴ تیم ملی فوتبال زنان ایران با نتیجه دو بر صفر مقابل استرالیا شکست خورد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، تیم‌های ملی فوتبال زنان استرالیا و ایران از ساعت ١۴:۳۰ امروز _پنجشنبه چهارم آبان‌_ در اولین دیدار خود در چارچوب مرحله دوم مقدماتی المپیک ۲۰۲۴ پاریس در ورزشگاه HBF پارک به مصاف همدیگر رفتند که استرالیایی‌ها با دو گل موفق به شکست دادن دختران کشورمان شدند.

ترکیب ایران در این مسابقه متشکل‌از زهرا خواجوی، فاطمه امینه‌برازجانی، فاطمه عادلی، ملیکا محمدی، حدیث بساط‌شیر، بهناز طاهرخانی، زهرا سربالی، زهرا قنبری، نگین زندی، شبنم بهشت و افسانه چترنور بود.

همچنین استرالیا در این بازی از ترکیب دوم خود استفاده کرده بود؛ میکاه، نوین، پولکینگهورن، وین، ویلر، کارپنتر، چیدیاک، ون اگموند، یالوپ، سایر و گرنت ۱۱ نفر ابتدایی تیم ملی فوتبال استرالیا بودند.

در دقیقه ۱۹ بازی در نیمه اول، «کارپنتر» بازیکن تیم استرالیا صاحب توپ شد و با شوتی محکم توانست گل نخست بازی را به خانم خود به ثبت برساند.

در دقیقه ۷۸ هم «سم کر» که به عنوان یار تعویضی در نیمه دوم به ترکیب استرالیا اضافه شده بود، توانست پاس ارسالی از سمت چپ را با یک بغل پا وارد دروازه ایران کند تا حساب کار دو بر صفر شود.

در دقیقه ۷۷ بازی و در برخورد شبنم بهشت با زهرا خواجوی، دروازه‌بان تیم ملی ایران مصدوم و بازی برای چند دقیقه‌ای متوقف شد.

سرمربی استرالیا به بازیکنان اصلی خود در این دیدار استراحت داده بود و در بیشتر دقایق بازی توپ در اختیار بازیکنان تیم میزبان بود و شاگردان آزمون تنها توانستند دو شوت به سمت دروازه حریف بزنند که هیچ‌کدام از این دو شوت در چارچوب نبود.

مسابقه دوم در حالی روز یکشنبه هفتم آبان از ساعت ۱۸:۱۰ به وقت محلی و ساعت ۱۳:۴۰ به وقت تهران برگزار می‌شود که چین‌تایپه با پیراهن یکدست سفید به مصاف قزمزپوشان ایران می‌رود.

بازی آخر ملی‌پوشان برابر فیلیپین روز چهارشنبه دهم آبان از ساعت ۱۵:۵۰ به وقت محلی و ساعت ۱۱:۲۰ به وقت تهران برگزار می‌شود و ایران با لباس یکدست سفید برابر آبی‌پوشان فیلیپین بازی خواهد کرد.

مرحله اول مسابقات فوتبال مقدماتی انتخابی المپیک ۲۰۲۴ پاریس با حضور ۲۰ تیم در فروردین سال جاری برگزار شد، در آن رقابت‌ها تیم ملی فوتبال بانوان ایران با بنگلادش، مالدیو و میانمار همگروه شد و در نهایت با انصراف دو تیم بنگلادش، مالدیو توانست مجوز حضور در مرحله دوم این مسابقات را کسب کند.

شاگردان آزمون در مرحله دوم این رقابت‌ها با تیم‌های استرالیا، چین‌تایپه و فیلیپین هم گروه هستند، آن‌ها کار سختی پیش رو دارند، چراکه استرالیا در صدر رنکینگ آسیا قرار دارد و در جهان نیز دهم است.

این رقابت‌ها در سه گروه چهار تیمی از اول تا نهم آبان‌ماه ۱۴۰۲ برگزار می‌شود تا در نهایت دو نماینده قاره آسیا در المپیک ۲۰۲۴ پاریس مشخص شوند.

در گروه A تیم‌های ملی استرالیا (میزبان)، چین‌تایپه، فیلیپین و ایران حضور دارند؛ در گروه B تیم‌های ملی چین (میزبان)، کره‌جنوبی، تایلند، کره‌شمالی و در گروه C نیز تیم‌های ملی ژاپن، ویتنام، ازبکستان (میزبان)، هند به‌مصاف یکدیگر می‌روند.

کد خبر 699329

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.