حال و هوای سومین حرم اهل بیت از زبان زائران همزمان با اولین سالگرد حمله تروریستی

آستان مقدس حضرت احمد بن موسی شاهچراغ (ع) امروز سوگوار شهادت سیزده نفر از زائران شهید سالگرد اولین حمله تروریستی است و با گذشت یکسال از این حادثه ناگوار، اما این حرم مطهر هنوز هم مأمن آرامش و آسایش برای زائران از سراسر کشور است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، از سال ۸۷ در سفر مقام معظم رهبری بود که شیراز به عنوان سومین حرم اهل بیت عصمت و طهارت در ایران اسلامی معرفی شد. طی قرون متوالی این آستان مقدس چشم و چراغ مردم شیراز و سایر زائرانی است که از شهرهای مختلف کشور به زیارت این حرم مطهر مشرف می‌شوند.

پنج شنبه چهارم آبان یادآور سالروز حادثه تروریستی است که در غروب این روز اتفاق افتاد و با حمله گروه‌های تکفیری تروریستی کور دل به این آستان مقدس ۱۳ نفر از زائران این حرم مطهر به شهادت رسیدند و قریب به ۳۰ نفر مجروح و زخمی شدند.

این حادثه داغ بزرگی بر دل مردم سراسر کشور گذاشت و با گذشت یکسال از این حادثه تلخ هنوز هم مردم مؤمن و ولایت مدار شهر شیراز با خانواده‌های داغدار این حادثه تروریستی ابراز همدردی می‌کنند.

کوچک‌ترین بازمانده این حادثه تروریستی آرتین سرایداران بود که در این حادثه تلخ پدر، مادر و برادر کوچک خود را از دست داد و با گذشت یکسال از وقوع این حادثه هنوز داغدار غم از دست دادن عزیزان خود می‌باشد و هنوز ترس از این حادثه در چشم کوچک این کودک پیداست.

پس از وقوع این حادثه از سوی دستگاه قضائی استان فارس، پرونده حادثه تروریستی چهارم آبان در حرم شاهچراغ (ع) در ۱۰ جلسه بررسی شد و در نهایت روز شنبه ۱۷ تیر ۱۴۰۲ در محل خیابان ۹ دی شیراز دو تن از عاملان اصلی این حادثه در ملأ عام اعدام شدند.

حال و هوای سومین حرم اهل بیت از زبان زائران همزمان با اولین سالگرد حمله تروریستی

وقوع حادثه دوم با دو شهید و ۷ مجروح

با گذشت کمتر از یکسال از این حمله تروریستی به این آستان مقدس، در غروب روز یکشنبه ۲۲ مرداد ماه سال جاری حادثه تروریستی دیگر اتفاق افتاد و دو تروریست با عبور از درب باب المهدی وارد حرم شدند که با نیروهای حفاظت حرم درگیر و دست به شلیک کور زدند.

این حادثه یک قهرمان ملی داشت و یکی از خادمان حرم به نام فرزاد بادپا با اقدام به موقع و شجاعانه خود فرد تروریست را در حرم مطهر شاهچراغ (ع) متوقف کرد و جان زائران را نجات داد.

در این حمله متأسفانه یک خادم و یک نیروی حفاظت حرم به شهادت رسیدند و هفت نفر مجروح شدند.

پس از یک ماه از وقوع این حادثه امنیت سومین حرم اهل بیت (ع) از سوی شورای تأمین استان و با دستور استاندار فارس به مجموعه سپاه واگذار شد و امروز با گذشت بیش از ۷۱ روز از این حادثه زائران و مردم مؤمن شهر شیراز با آرامش و امنیت به زیارت این امام زاده واجب التعظیم می‌روند.

گزارش‌های میدانی خبرنگار ایمنا در غروب چهارشنبه _ چهارم آبان ماه_ همزمان با اقامه نماز مغرب و عشا از زیارت زائران و مردم از این حرم مطهر گواه این موضوع است و سه نفر از زائران در این خصوص حال و هوای زیارت این حرم مطهر را بازگو کردند.

اولین زائر از شهر کرمان است و به عنوان زائر اولی به زیارت حرم مطهر حضرت شاهچراغ (ع) آمده بود و تنها ۱۱ سال داشت.

رضا رحیمی از حال و هوای خود در این آستان مقدس می‌گوید: اولین بار است که به همراه خانواده خود به شیراز آمده‌ام و سعادت زیارت حرم شاهچراغ (ع) برایم فراهم شده است.

وی افزود: در هنگام ورود به حرم مطهر بنرها و پارچه‌های سیاه را که به مناسبت اولین سالگرد حمله تروریستی در آستان مقدس نصب شده بود را دیدم و از پدر و مادرم درخواست کردم تا برای قرائت فاتحه به محل قبور مطهر شهدا برویم.

این نوجوان یازده ساله ادامه داد: در مدرسه یکی از معلمان، حادثه تروریستی و شهید شدن آرشام سرایداران را روایت کرد و از آن زمان به بعد برای آمدن به حرم مطهر شاهچراغ بسیار مشتاق بودم تا اینکه همزمان با سالگرد این واقعه تروریستی توانستم با خانواده به زیارت این آستان مقدس مشرف شوم و با حضور در قبور مطهر شهدای این حادثه برای آنها فاتحه بخوانم.

زائر دیگر که یکی از کاسبان اطراف حرم مطهر است می‌گوید: هر روز برای اقامه نماز ظهر و عصر و مغرب و عشاء به حرم می‌آید.

وی که یکی از اهالی قدیم ساکن در اطراف حرم مطهر است، می‌گوید: از زمان وقوع دو حادثه تروریستی هر روز که به حرم می‌آید برای شهدای این حادثه بسیار ناراحت می‌شود و برای آنها دعا می‌خواند.

این زائر ۶۷ ساله همچنین گفت: این وقایع ناگوار و تلخ تا به امروز باعث نشده است تا ترس از آمدن به حرم شاهچراغ (ع) را داشته باشم بلکه مشتاق تر از گذشته برای دعا و عبادت به این آستان مقدس می‌آیم.

زائر دیگر بانوی ۳۴ ساله‌ای است که به همراه فرزند ۴ ساله خود به زیارت حضرت احمد بن موسی (ع) شاهچراغ آمده بود.

لیلا رحمان کوشکی که شهر یاسوج به شیراز آمده بود، می‌گوید: اولین بار هنگامی که فرزندش تازه به دنیا آمده بود و تنها ۸ ماه داشت به زیارت حضرت شاهچراغ (ع) آمد.

وی تصریح کرد: هنگام شنیدن خبر حمله اول به حرم مطهر، حتی با اینکه در شیراز زندگی نمی‌کنم بسیار مرا ترساند.

رحمانی ادامه داد: هنگامی که خبر شهادت آرشام سرایداران منتشر شد بسیار گریه کردم و هر بار که به شیراز و حرم مطهر می‌آیم، یاد این کودک شهید مرا بسیار غمگین می‌کند و در پیشگاه خداوند و حضرت شاهچراغ (ع) برای خواهر و برادر کوچک وی طلب آرامش و صبر دارم.

حال و هوای سومین حرم اهل بیت از زبان زائران همزمان با اولین سالگرد حمله تروریستی

این زائر در پاسخ به این سوال که آیا برای آمدن به حرم مطهر ترس ندارد، می‌گوید: آستان مقدس حضرت شاهچراغ (ع) تنها مکانی است که آرامش قلبی از آن می‌گیرم و وقوع حوادث تروریستی رخ داده باعث نشده است که برای آمدن به حرم منصرف شوم. چرا که زیارت حرم های مطهر در دل انسان نورانیت ایجاد می‌کند و پیروی از سیره ائمه اطهار انسان را به سعادت می‌رساند.

به گزارش ایمنا، پس از وقوع دو حادثه تروریستی که به فاصله کمتر از یکسال در حرم مطهر حضرت شاهچراغ (ع) رخ داد و موجب به شهادت رسیدن تعداد بسیاری از زائران این حرم مطهر شد اما با تدبیر شورای امنیت استان، تأمین امنیت آستان مقدس حرم مطهر حضرت احمد بن موسی (ع) شاهچراغ به نیروهای جان بر کف سپاه و بسیج شیراز سپرده شد و امروز مردم مؤمن شهر شیراز و زائران این حرم مطهر با آرامش و در امنیت کامل به زیارت این آستان مقدس می‌آیند و هیچ گاه در هیچ حادثه‌ای از اعتقادات دینی و مذهبی خود دست نخواهند کشید و همواره در راه اسلام خواهند ماند.

کد خبر 699313

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.