پایان توقف ۲۰ ساله/ پیش‌بینی ۳۰۰ میلیارد تومان برای تعریض خیابان شهید دستغیب

عملیات اجرایی تعریض خیابان شهید دستغیب کرمان در ادامه جشنواره پروژه های شهری، با تبادل توافق‌نامه‌ای میان آموزش و پرورش و شهرداری از مدرسه حکمت آغاز شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سعید شعرباف شهردار کرمان امروز _پنج‌شنبه چهارم آبان ماه_ در مراسم آغاز عملیات تعریض خیابان شهید دستغیب در محله سلسبیل، اظهار کرد: محله سلسبیل با وجود جمعیت بالا، ظرفیت مذهبی هیئت‌ها و مردم متدین، سرانه خدماتی و عمومی بسیار پایینی دارد.

وی با اشاره به لزوم احیای خیابان محوری در این محله برای عبور و مرور، از همکاری نهادهای دولتی برای اجرای این پروژه خبر داد و افزود: تعریض این خیابان پروژه پرهزینه‌ای است و نزدیک به ۳۰۰ میلیارد تومان برای اجرای آن برآورد شده که ممکن است افزایش یابد.

شهردار کرمان ادامه داد: طبق توافق صورت‌گرفته با آموزش و پرورش برای تدوین زیرساخت تهاتر فی‌مابین، امروز مدرسه حکمت برای اجرای تعریض خیابان دستغیب تخریب می‌شود و این حرکت با اداره ورزش و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز استمرار خواهد یافت.

وی از تأمین بخشی از منابع مالی تملک و تعریض از زمین‌های موجود شهرداری در همین محله خبر داد و گفت: شهرداری تمام زمین‌های موجود در این محدوده دارد را نگه داشته است تا به عنوان معوضات مردم در همین منطقه به آن‌ها داده شود.

شعرباف ادامه داد: کسی که در این محله حاشیه تجاری یا ملکی دارد و در تعریض تملک می‌شود، با فاصله در همین محله صاحب ملک می‌شود و طبق نظر اعضای شورا و شهرداری یک کارشناس عوض و معوض ملک را قیمت می‌کند و در همین محله به آن‌ها ملک داده می‌شود.

وی با ابراز خرسندی از قول مساعد استاندار برای استفاده از این قبیل ظرفیت‌ها، تصریح کرد: پیگیری می‌کنیم تا برخی از ظرفیت‌های راه و شهرسازی و واگذاری زمین که سابقه آن را در قلعه دختر و اردشیر داشتیم، اینجا احیا کنند و بتوانیم برخی از معوضات را از راه و شهرسازی بگیریم.

۱۴ هزار و ۵۰۰ مترمربع از املاک تجاری و مسکونی آزادسازی می‌شوند

محمدعلی بهرامی شهردار منطقه چهار شهر کرمان نیز در این مراسم اظهار کرد: بزرگ‌ترین اقدامی که حدود یک سال برای آن برنامه‌ریزی کرده‌ایم و یکی از دغدغه‌های اصلی مردم، شهردار و اعضای شورا بوده، مسئله تعریض خیابان شهید دستغیب است.

وی با بیان اینکه بخشی از تعریض این خیابان حدود ۲۰ سال قبل انجام شده و مابقی معطل مانده بود، افزود: در همین راستا با همکاران حوزه مدیریت املاک و تفکیک منطقه چهار، طرح آماده و نحوه تعریض و تملک این محدوده را مشخص کردیم و برای بررسی و تصویب به شهردار و شورای اسلامی شهر ارائه شد.

شهردار منطقه چهار کرمان از مساعدت استاندار کرمان برای تسریع در اجرای این پروژه ابراز امیدواری کرد و گفت: در این پروژه باید بیش از ۱۲۳ پلاک تملک شود که شامل ۱۴ هزار و ۵۰۰ مترمربع املاک تجاری و مسکونی است و به زودی آزادسازی انجام خواهد شد.

کد خبر 699296

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.