مراکز فنی و حرفه‌ای جوار صنعت چاپ در مازندران راه‌اندازی شود

مدیرکل هماهنگی امور اقتصادی استانداری مازندران با اشاره به ضرورت استفاده از نیروی متخصص در صنعت چاپ استان، بر راه‌اندازی مراکز آموزشی جوار صنعت در این حوزه تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سید عباس حسینی امروز _پنج‌شنبه چهارم آبان ماه_ در جشنواره صنعت چاپ استان مازندران که در مجتمع میزبان بابلسر برگزار شد، با اشاره به اینکه صنعت چاپ با پذیرش ایده‌ها و اطلاعات جدید، فرصت‌های نو را برای یک صنعت فراهم می‌کند، اظهار کرد: این صنعت تنها یک بخش تولیدی نیست، بلکه بخشی از فرهنگ و تاریخ مناطق مختلف از طریق نشر برای نسل آینده باقی می‌ماند.

وی با بیان اینکه اقتصاد خانواده‌ها در عدم استقبال از مسئله نشر و خرید کتاب در این صنعت تأثیرگذار است، افزود: شبکه‌های جدید اطلاعاتی و رسانه‌ای هم در این زمینه پیشگام شده و صنعت چاپ باید بتواند خود را با این شرایط روزآمد کند.

مدیرکل هماهنگی امور اقتصادی استانداری مازندران با اشاره به اینکه صنعت چاپ در زمره چند محور اصلی کمیته بهره‌وری استان در سال جدید به شمار می‌رود و تصمیم بر آن است با استفاده از ظرفیت‌های مغفول مانده اتفاقات ویژه‌ای رقم بخورد، ادامه داد: باید از نگاه سنتی وارد فضای جدید تعریف شده در این حوزه شد، انقلاب صنعتی تغییر ماهیت شغل‌ها و صنایع را می‌طلبد که جهت ایجاد پیشروی و ماندگاری در حوزه فعالیت صنعت چاپ با ادبیات جدیدی در این عرصه ادامه یابد.

وی با بیان اینکه یکی از بخش‌هایی که در حوزه صنعت چاپ باید به آن پرداخت مسئله اشتغال و نیروی شاغل در این مجموعه است که باید مدنظر قرار گیرد، گفت: تأمین نیروی انسانی از محل آموزش نیروی انسانی فاخر، از ضعف‌های جدی در صنایع تخصصی مازندران است که در این حوزه ضعف بسیار وجود دارد.

حسینی با اشاره به اینکه باید مراکز فنی و حرفه‌ای جوار صنعت به آموزش صنعت‌کاران بپردازند، افزود: در مازندران در دو سال اخیر شاهد رشد و رونق اقتصادی خوبی هستیم، اما صنعت چاپ به میزان توسعه اقتصادی استان رشد نداشته است که باید در این زمینه پروژه‌های جدید صنعت چاپ با رویکرد صادراتی مدنظر قرار گیرد.

کد خبر 699294

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.