فوت ۲۳ عابر پیاده در سوانح رانندگی شهر اصفهان

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی فرماندهی انتظامی استان اصفهان از فوت ۲۳ عابر پیاده در سوانح رانندگی شهر اصفهان طی مدت نیمه نخست امسال خبر داد و گفت: این رقم سه نفر کمتر از مدت مشابه سال قبل بود.

به گزارش ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی پلیس، سرهنگ اصغر زارع اظهار کرد: براساس آمارهای به دست آمده طی شش ماه اول سال جاری، ۲۳ عابر پیاده براثر سوانح رانندگی در شهر اصفهان جان خود را از دست دادند که البته این رقم سه نفر کمتر از مدت مشابه سال قبل بود.

وی با بیان اینکه ۹۷ درصد عابران در خیابان اصلی و سه درصد در بزرگراه جان باختند، افزود: بزرگراه‌ها و منطقه پنج هر کدام با چهار نفر و مناطق شش و ۱۵ نیز هر کدام با سه نفر بیشترین مناطق دارای عابران پیاده جان باخته بودند.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان اصفهان تصریح کرد: بیشترین روز از نظر وقوع تصادفات برای عابران پیاده در شهر اصفهان روز شنبه و بیشترین ساعات وقوع تصادفات عابران پیاده نیز هشت تا ۱۰ صبح بوده است.

وی با بیان اینکه بیشترین علت تامه تصادفات عابران پیاده توجه نداشتن به جلو ازسوی رانندگان بوده است، گفت: در بررسی دقیق کارشناسان پلیس راهنمایی و رانندگی مشخص شد تنها در سه درصد از حوادث، عابران پیاده جان باخته مقصر بوده و در ۹۷ درصد از این حوادث، عابران پیاده مقصر شناخته نشدند.

سرهنگ زارع بیشترین سن عابران جان باخته در سوانح رانندگی شهر اصفهان را افراد ۶۵ سال به بالا اعلام کرد و ادامه داد: این موضوع نشان می‌دهد که افراد سالمند و کهنسال نیازمند مراقبت بیشتری هستند و رانندگان نیز باید ضمن رعایت سرعت مجاز و مطمئنه در راه‌های درون‌شهری در مواجهه با افراد سالمند، دقت و مراقبت داشته باشند و با احتیاط بیشتری اقدام به رانندگی کنند تا شاهد این حوادث در شهر و استان خود نباشیم.

وی با بیان اینکه عابران پیاده آسیب‌پذیرترین کاربران ترافیک به شمار می آیند، اضافه کرد: به علت محدود شدن دید رانندگان در شب، بیشترین میزان تصادفات خودروها با عابران پیاده در هنگام شب رخ می‌دهد.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی دیده شدن عابران پیاده توسط رانندگان را در کاهش تصادفات این افراد بسیار مهم اعلام کرد و گفت: استفاده عابران پیاده از پل‌های عابر پیاده، عبور عابران از خط‌کشی‌های سفید عابر پیاده، استفاده از رنگ‌های بازتابنده نور و نوارهای شب رنگ، پوشیدن لباس‌های رنگ روشن در شب می‌تواند خطرات تصادف برای عابران پیاده را کاهش دهد.

وی خاطرنشان کرد: شهروندان باید در صورت پوشیدن لباس تیره وسیله‌ای مانند روزنامه یا گوشی تلفن همراه را در دست بگیرند تا قابل دیده شدن برای رانندگان باشند، چراکه اگر رانندگان عابران پیاده را ببینند فرصت کافی برای کاهش تدریجی سرعت، ترمزگیری و توقف کامل را خواهند داشت.

کد خبر 699286

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.