سوز و سرمای پاییزی در راه اصفهان

کارشناس هواشناسی استان اصفهان با اشاره به کاهش دو تا سه درجه‌ای دمای هوا طی ۲۴ ساعت آینده در بیشتر مناطق استان از خروج سامانه بارشی طی اواخر امروز و آسمان صاف تا قسمتی ابری، گاهی همراه با وزش باد تا اواسط هفته آینده خبر داد.

مینا معتمدی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا درباره پیش‌بینی وضعیت جوی هوای استان اصفهان، اظهار کرد: بررسی آخرین نقشه‌های پیش‌بینی هواشناسی در مناطق جنوبی استان تا اواسط امروز رگبار باران، گاهی همراه با رعدوبرق و وزش باد به نسبت شدید پیش‌بینی می‌شود.

وی افزود: بر این اساس، سامانه بارشی بعدازظهر امروز از استان خارج خواهد شد و تا اواسط هفته آینده آسمان صاف تا قسمتی ابری گاهی همراه با وزش باد پیش‌بینی می‌شود.

کارشناس هواشناسی استان اصفهان درباره فعالیت سامانه بارشی در استان تصریح کرد: فعالیت این سامانه از عصر روز سه‌شنبه آغاز شد و تا پایان وقت امروز با بارش باران، گاهی رگباری، رعدوبرق، وزش باد نسبتاً شدید و تندباد موقت، در نقاط مستعد شرق استان احتمال گردوخاک و نوسانات دما همراه است.

وی اثرات فعالیت سامانه مذکور را طی این مدت به ترتیب در مناطق غرب، جنوب و مرکز و با شدت کمتر شرق استان دانست و گفت: روز گذشته شهرستان‌های داران، فریدون‌شهر، بویین و میاندشت، خوانسار، گلپایگان، چادگان، شاهین‌شهر و میمه تحت‌تأثیر فعالیت سامانه بارشی بوده است.

معتمدی اضافه کرد: طی روز گذشته و امروز شهرستان‌های سمیرم، شهرضا، مبارکه، دهاقان، لنجان، کبوترآباد، دهق، داران، فریدون‌شهر، بویین و میاندشت، خوانسار، گلپایگان، چادگان، نجف‌آباد، نائین، نطنز، چوپانان، خوروبیابانک، اصفهان، شرق اصفهان، مورچه‌خورت، اردستان، انارک، شاهین‌شهر و میمه، مهاباد، ورزنه و کاشان با فعالیت این سامانه بارشی همراه است.

وی افزود: خسارت به محصولات کشاورزی، لغزندگی سطح جاده‌ها، ایجاد روان‌آب و سیلابی شدن رودخانه‌های فصلی و مسیل‌ها، خسارات ناشی از صاعقه، خسارت به سازه‌های موقت از جمله بنرها، داربست‌ها و تابلوهای تبلیغاتی از اثرات مخاطرات فعالیت این سامانه است.

کارشناس هواشناسی استان اصفهان تصریح کرد: تسریع در امر برداشت محصولات کشاورزی، احتیاط در سفرهای بین شهری، پرهیز از فعالیت‌های کوهنوردی، اطمینان از استحکام سازه‌های موقت، رعایت فاصله از ساختمان‌های در دست ساخت یا نیمه‌کاره، نبود اتراق در زیر ساختمان‌های نیمه‌ساز و درختان فرسوده، اتخاذ تدابیر در فعالیت‌های، کشاورزی و دامداری و کنترل دمای گلخانه و مرغداری‌ها توصیه می‌شود.

وی با بیان اینکه دمای هوا طی ۲۴ ساعت آینده در بیشتر مناطق استان دو تا سه درجه کاهش خواهد داشت، گفت: بیشینه دمای هوای کلان‌شهر اصفهان در گرم‌ترین ساعت‌های امروز به ۲۳ درجه سانتی‌گراد و کمینه آن بامداد فردا به ۹ درجه سانتی‌گراد می‌رسد.

معتمدی خاطرنشان کرد: کاشان با بیشینه دمای ۲۹ درجه سانتی‌گراد و بویین‌میاندشت با کمینه دمای سه درجه سانتی‌گراد به ترتیب گرم‌ترین و سردترین مناطق استان اصفهان هستند.

کد خبر 699285

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.