مقدمات طراحی پارک اوتیسم در شهر اراک کلید خورد

معاون معماری و شهرسازی شهرداری اراک گفت: از آنجا که یکی از اهداف مهم شورای اجرایی شهر دوستدار کودک اراک، فراهم کردن فضاهای شهری برای تمام کودکان است، پروژه طراحی و اجرای پارک ویژه کودکان اوتیسم در این شهر در دستور کار شهرداری قرار گرفته است.

محمد جعفرپور در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: در راستای تحقق شهر دوستدار کودک و نظر به اینکه شهر باید برای تمام گروه‌های سنی و ساکنان آن طراحی شود، معاونت معماری و شهرسازی شهرداری با توجه به اعلام سازمان بهزیستی مبنی بر اینکه شهرستان اراک حدود ۲۵۰۰ کودک از طیف اوتیسم و خانواده آن‌ها را در بر می‌گیرد، اقدام به پیش‌بینی، امکان‌سنجی و طراحی برای اجرای پارک اوتیسم (امید) کرده است.

وی افزود: در راستای اجرای پارک اوتیسم، بخشی از بوستان شقایق که بر اثر احداث خیابان جدید به مساحت حدود ۱۲ هزار مترمربع جدا شده بود، برای طراحی و اجرای پارک ویژه کودکان اوتیسم در نظر گرفته شد که با عقد قرارداد با شرکت مشاور ذی‌صلاح، مطالعه و طراحی توسط شرکت مشاور آغاز شد.

معاون معماری و شهرسازی شهرداری اراک خاطرنشان کرد: هدف این است که تا پایان سال جاری کار مطالعه و طراحی انجام شود، اعتبار لازم برای احداث پارک امید در بودجه سال آینده شهرداری منظور و عملیات اجرایی آن در سال ۱۴۰۳ آغاز شود.

جعفرپور تاکید کرد: از آنجا که یکی از اهداف مهم شورای اجرایی شهر دوستدار کودک اراک، فراهم کردن فضاهای شهری برای تمام کودکان است، پروژه طراحی و اجرای پارک ویژه کودکان اوتیسم در این شهر در دستور کار شهرداری قرار گرفته است.

کد خبر 699255

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.