تشکیل کارگروه رفع مشکل پارکینگ بیمارستان‌های اصفهان / تکمیل ۸ کیلومتر رینگ چهارم تا ۱۴۰۳

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان، جزئیات موارد مطرح شده در کمیسیون تلفیق شورای اسلامی این کلان‌شهر را تشریح کرد.

محمد نورصالحی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با اشاره به موارد مطرح شده در جلسه این هفته کمیسیون تلفیق شورای اسلامی شهر اصفهان اظهار کرد: یکی از موضوعات مهم مد نظر هر مدیری، نیازهای اساسی و زیرساخت‌های حوزه بهداشت، درمان و سلامت شهر است.

وی افزود: در این زمینه جلساتی برگزار شده است و در جلسه کمیسیون تلفیق شورای اسلامی شهر این هفته نیز میزبان «شاهین شیرانی» رئیس دانشگاه علوم پزشکی، معاونان و مدیران این حوزه بودیم.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان خاطرنشان کرد: در حوزه زیرساخت‌های مربوط به سلامت و بهداشت و درمان شهر مواردی مطرح شد و به‌رغم بعضی مشکلات تأمین منابع، اعتباری برای نوسازی مراکز بهداشتی دارای قدمت در نظر گرفته شده است که در این زمینه از مدیریت شهری برای سرعت‌بخشی فرایند نوسازی کمک خواستند.

وی با بیان اینکه تفاهم‌نامه و صورت‌جلسه‌ای در کمیسیون تلفیق نوشته شد که با توجه به تأمین اعتبار نوسازی هفت مرکز توسط دانشگاه علوم پزشکی، مساعدتی در زمینه صدور پروانه ساختمانی انجام شود، ادامه داد: برای هزینه پروانه ساختمانی توافق شد که به آینده موکول و به‌عنوان دیون دولتی تلقی شود که شاید نیاز باشد در قالب مصوبه شورا انجام شود.

نورصالحی تاکید کرد: در زمینه بیمارستان‌های شهر مواردی مد نظر بود که از جمله آن تأمین پارکینگ و پیش‌بینی‌ها برای جلوگیری از آسیب شهروندان ساکن در اطراف این مراکز است، از این‌رو پیش‌بینی شد کارگروهی بین شهرداری، شورای اسلامی شهر و دانشگاه علوم پزشکی تشکیل شود و به حل تمام مسائل متمرکز شویم.

با بازگشایی زاینده‌رود حقابه مادی‌های شهر اصفهان محقق می‌شود

وی با بیان اینکه مراجعاتی از بخش خصوصی داریم که آماده سرمایه‌گذاری در زمینه بهداشت، سلامت و درمان شهروندان هستند که درخواست کردیم دانشگاه علوم پزشکی تسهیل‌گری کنند، گفت: ریاست این دانشگاه نیز بر استفاده از هرگونه ظرفیت سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در زمینه درمان شهر اعلام آمادگی دارد تا با کمک آن‌ها و خیریه‌ها، جایگاه بهداشت و سلامت نصف‌جهان را ارتقا دهیم.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه تلاش می‌کنیم با همکاری دست‌اندرکاران حوزه‌های مختلف مشکلات شهر را کاهش دهیم، افزود: بازگشایی زاینده‌رود خبر خوبی است که تا چند روز آینده محقق خواهد شد.

وی ادامه داد: اعضای شورا به‌عنوان نمایندگان مردم مشکلات محیط زیست و ذیل آن تأمین آب برای مادی‌ها و درختان شهر را پیگیری می‌کنند و به‌صورت کتبی و شفاهی این موضوع را درخواست کردیم که به‌طور حتم سهمیه مستقل برای فضای سبز و جریان آن در مادی‌های شهر محقق شود و با سهم کشاورزان تعارضی نداشته باشد.

نورصالحی با بیان اینکه مدت زیاد است که منتظر بازگشایی زاینده‌رود و جریان آب در مادی‌های شهر هستیم، اضافه کرد: با بازگشایی بزرگ‌ترین رودخانه فلات مرکزی، این موضوع محقق خواهد شد که زمان بازگشایی را مسئولان حوزه آب منطقه‌ای اعلام خواهند کرد.

وی با اشاره به پروژه رینگ چهارم به‌عنوان یکی از پروژه‌های مهم ترافیکی شهر، ادامه داد: پیش‌بینی شده بود گزارشی از پیشرفت کار، موانع احتمالی و نیازهای این پروژه عظیم ارائه شود که این گزارش دریافت شد؛ در حال حاضر کیلومتر صفر رینگ چهارم حدفاصل مجموعه پل‌ها و تقاطع غیرهمسطح سردار شهید سلیمانی تا کیلومتر هشت واقع در پل آفتاب (بزرگراه فرودگاه شهید بهشتی) در محدوده منطقه ۱۵ شهرداری فعال است.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه بخشی از آزادسازی این محدوده رینگ چهارم باقی‌مانده است و به‌تازگی نیز لایحه‌ای در شورای ششم اصفهان در رابطه با قرارداد جدید با سازمان عمران مصوب شد، خاطرنشان کرد: انتظار داشتیم حدفاصل کیلومتر یک تا هشت رینگ چهارم تا پایان امسال به بهره‌برداری برسد، اما با توجه به اینکه حدود ۴۵۰ میلیارد تومان کسری بودجه داشت و نیاز بود این اعتبار تأمین شود، اعضای شورا قول دادند اگر لایحه اصلاح بودجه در این خصوص به شورا بیاید، مصوب خواهد شد تا حلقه حفاظتی در این بخش، سال آینده تکمیل شود.

در منطقه ۶ تعریض کنارگذر شرق حدفاصل بزرگراه شهید دستجردی تا پل شهدای اشکاوند آغاز شده است و نیازمند دقیق‌سازی طرح در نقطه اتصال به این بزرگراه و جنوب سپاهان‌شهر است

وی اضافه کرد: پروژه رینگ چهارم در محدوده منطقه چهار حدفاصل رودخانه زاینده‌رود تا مجموعه پل‌ها و تقاطع غیرهمسطح سردار شهید سلیمانی، به‌عنوان کنارگذر شرق در حال بهره‌برداری است و طبق نیاز تعریض پل‌ها و این معبر در دستور کار قرار گرفت تا به‌جای سال آینده، عملیات اجرایی آن امسال آغاز شود.

نورصالحی اضافه کرد: در منطقه شش شهرداری تعریض کنارگذر شرق حدفاصل بزرگراه شهید دستجردی تا پل شهدای اشکاوند آغاز شده است که نیازمند دقیق‌سازی طرح در نقطه اتصال به این بزرگراه و جنوب سپاهان‌شهر است و تا دو هفته آینده این موضوع تعیین تکلیف می‌شود تا از ورودی شمال _با توجه به اتصال پل آفتاب به خیابان آیت‌الله ناصری و بلوار فرزانگان_ تا ورودی جنوب شهر اصفهان به‌صورت یکپارچه در اختیار شهروندان قرار گیرد.

وی با بیان اینکه یکی از بخش‌های اصلی پروژه رینگ چهارم، حدفاصل اتوبان ذوب‌آهن تا جنوب سپاهان‌شهر است، اضافه کرد: با توجه به اینکه بزرگراه شهید اقارب‌پرست در ساعات اوج ترافیک، شرایط مطلوبی ندارد، نیاز بود که این بخش هر چه سریع‌تر به بهره‌برداری برسد که با توجه به تعارض با اراضی ارتش، قرار شد در جلساتی با حضور مسئولان این نهاد نظامی و استاندار اصفهان، در آزادسازی آن تسریع شود و در برنامه سال آینده این بخش از پروژه در دستور کار قرار گیرد تا رینگ چهارم حدفاصل شمال تا جنوب شهر اصفهان تکمیل شود.

کد خبر 699243

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.