اروپا، میزبان نژادپرست‌ترین کشورهای دنیا

گزارش‌های جدید سطوح شرم‌آوری از نژادپرستی را در سراسر اروپا در مقایسه با دیگر کشورهای جهان نشان می‌دهد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، بر اساس گزارش آژانس حقوق اساسی اتحادیه اروپا، از مدارس گرفته تا بازار کار، مسکن و بهداشت، سیاه‌پوستان با تبعیض فراگیر و بی‌وقفه‌ای در سرتاسر این قاره روبه‌رو هستند و به‌طور معمول با تبعیض‌نژادی، آزار و اذیت و خشونت در تمام جنبه‌های زندگی خود مواجه هستند.

این گزارش با بررسی حدود ۶۷۵۰ سیاه‌پوست در ۱۳ کشور عضو از جمله اتریش، بلژیک، دانمارک، فنلاند، فرانسه، آلمان، ایرلند، ایتالیا، لوکزامبورگ، لهستان، پرتغال، اسپانیا و سوئد نشان داد در واقع بیش از نیمی از افراد آفریقایی‌تبار ساکن در سرتاسر اتحادیه اروپا تنها به‌دلیل رنگ پوست‌شان با پیدا کردن شغل و خانه با انواع اذیت‌ها مواجه می‌شوند.

نژادپرست‌ترین کشورهای اروپا

طبق گزارش، بدترین نتایج در اتریش و آلمان ثبت شد و تقریباً دو سوم سیاه‌پوستان در اتریش (۶۷ درصد) و آلمان (۶۵ درصد) اظهار کردند که طی ۱۲ ماه گذشته مورد تبعیض واقع شده‌اند، در این بررسی پرتغال و لهستان با آمارهای ۱۷ و ۱۹ درصد کم‌ترین نژادپرستی را داشتند.

گزارش یادشده همچنین نشان می‌دهد که نژادپرستی در اکثر کشورهای اروپایی بین سال‌های ۲۰۱۶ تا ۲۰۲۲ افزایش یافته است و اتریش و آلمان با جهش از ۴۲ درصد به ۶۴ درصد و ۳۳ درصد به ۶۴ درصد بیشترین افزایش را داشتند.

در این سال‌ها نژادپرستی تأثیری فراگیر بر زندگی روزمره مردم داشته است و از هر چهار پاسخ‌دهنده، یک نفر (۲۳ درصد) اظهار کرده که به دلیل منشأ نژادی یا قومی از اجاره ملک منع شده است.

یک چهارم (۲۳ درصد) از افراد نیز گفته‌اند فرزندان آن‌ها به دلیل پیشینه قومی یا نژادی شاهد اظهارات توهین‌آمیز یا تهدیدآمیز بوده‌اند، این آمار شامل دو از هر پنج والدین در ایرلند (۳۹ درصد)، آلمان و فنلاند (هر دو ۳۸ درصد) و اتریش (۳۷ درصد بوده است.

اروپا، میزبان نژادپرست‌ترین کشورهای دنیا

گزارش اتحادیه اروپا اقدامات پلیس را نیز مورد ارزیابی قرار داد و مشخص شد در سراسر اتحادیه اروپا از هر چهار سیاه‌پوست یک نفر طی پنج سال گذشته توسط افسران پلیس متوقف شده و حدود نیمی از افراد مورد بررسی احساس کرده‌اند دلیل این امر نژادپرستی بوده است.

از سوی دیگر جوانان آفریقایی‌تبار سه برابر بیشتر احتمال دارد که ترک تحصیل کنند و نزدیک به یک‌سوم از آن‌ها (۳۲ درصد) در شغل‌های ابتدایی و ۳۰ درصد با قراردادهای موقت مشغول به کار هستند که این رقم آخر سه برابر بیشتر از آمار جمعیت عمومی است.

گزارش همچنین نشان داده است سیاه‌پوستان برای مشاغل خود صلاحیت بیش از حد دارند و بیش از یک سوم (۳۵ درصد) از آن‌ها با مدارک دانشگاهی در مشاغلی نیازمند مهارت‌هایی پایین یا متوسط مشغول هستند.

نویسندگان همچنین اظهار کردند که این آمار غیررسمی و آمار اصلی بسیار بالاتر است، زیرا اکثر رویدادهای تبعیض‌نژادی، آزار و اذیت نژادپرستانه و خشونت‌های ناشی از تفاوت‌های قومی و نژادی اغلب گزارش نمی‌شوند که این امر قربانیان را از دریافت حمایت‌های قانونی لازمه محروم می‌کند.

کد خبر 699233

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.