لزوم اصلاح روش توزیع عوارض سبز برای احقاق حق مردم اصفهان/ گره انتزاع فردیس از کرج باز شد

پربازدیدترین اخبار شورای شهر خبرگزاری ایمنا را در این بسته خبری می‌خوانید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، «روش توزیع عوارض سبز آلایندگی، ظلم در حق مردم اصفهان است»، «دولت در اعتبارات سالانه بودجه منوریل قم را پیش‌بینی کند»، «اجرای ۲.۵ میلیون مترمربع عملیات آسفالت در اهواز تا پایان سال»، «طرح ۱۰ میلیاردی شهرداری یزد برای اجرای فضای سبز حاشیه راه‌آهن»، «ضرورت تعریف پیوست‌های فرهنگی برای پروژه‌های عمرانی شهرداری ارومیه»، «خبر خوش برای انتزاع فردیس از کرج / شورای کرج برای انتقال اسناد اعلام آمادگی کرد» و «راه‌اندازی سامانه‌ای برای استفاده معلولان از خدمات مدیریت شهری» را در این بسته خبری پارلمان شهری ایمنا می‌خوانید.

روش توزیع عوارض سبز آلایندگی، ظلم در حق مردم اصفهان است

محمد نورصالحی، رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به قانون دائمی شدن مالیات بر ارزش افزوده و عوارض سبز اظهار کرد: این عوارض قرار بود از واحدهای آلاینده دریافت و برای بهسازی، توسعه فضای سبز، تقویت ناوگان حمل‌ونقل عمومی و سایر اقدامات، برای کاهش آلودگی هوا به شهرداری‌های متأثر از آلایندگی داده شود.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه روش توزیع عوارض سبز آلایندگی ظلم در حق مردم اصفهان است، افزود: مسئولان به‌ویژه شخص استاندار باید دستورات لازم را بدهند تا در پرداخت عوارض، فشار اشخاص برای جلب و جذب آرا تأثیر داده نشود.

دولت در اعتبارات سالانه بودجه منوریل قم را پیش‌بینی کند

روح‌الله امرالهی، سخنگوی شورای اسلامی شهر قم در حاشیه جلسه غیرعلنی هفته گذشته شورای اسلامی شهر قم که با موضوع پروژه منوریل برگزار شد، اظهار کرد: در این جلسه مصوب شد مطالعات امکان‌سنجی منوریل قم تا پایان آذرماه به پایان برسد.

وی افزود: نظر شورای اسلامی شهر قم این است که منوریل هم جزو پروژه‌های اولویت‌دار مدیریت شهری است و نسبت به تکمیل این پروژه باید بحث و بررسی جدی صورت گیرد.

سخنگوی شورای اسلامی شهر قم با اشاره به اینکه منوریل قم یک پروژه دولتی است، گفت: دولت باید در اعتبارات سالانه خود بودجه مورد نیاز منوریل قم را پیش‌بینی کند و تخصیص دهد.

اجرای ۲.۵ میلیون مترمربع عملیات آسفالت در اهواز تا پایان سال

حمید دغاغله، عضو شورای اسلامی شهر اهواز اظهار کرد: با توجه به انعقاد قراردادهای انجام شده با حمایت شورای اسلامی شهر، نهضت آسفالت در اهواز با قدرت ادامه‌دار خواهد بود، علاوه بر آن با انعقاد قراردادهای جدید به زودی شاهد آسفالت‌ریزی بیشتری در مناطق هشت‌گانه شهرداری اهواز خواهیم بود.

وی افزود: آسفالت و بهبود کیفیت معابر شهری یکی از اولویت‌ها و پروژه‌های شاخص تعریف شده در سال جاری مدیریت شهری است، کمیسیون عمران، معماری و شهرسازی به عنوان ناظر با دقت به بررسی عملیات‌های انجام شده می‌پردازد تا معابری با کیفیت داشته باشیم، چراکه داشتن معبر و خیابان مناسب از دغدغه‌های اصلی شهروندان اهوازی است.

عضو شورای اسلامی شهر اهواز با اشاره به اجرای یک میلیون و پانصد هزار مترمربع آسفالت، گفت: تاکنون بیش از ۵۰ درصد بودجه اختصاص یافته صرف اجرای آسفالت شده است، در تلاش هستیم با توجه به بودجه یک هزار میلیارد تومانی و قراردادهایی منعقد شده، این میزان را به ۲.۵ میلیون مترمربع برسانیم.

طرح ۱۰ میلیاردی شهرداری یزد برای اجرای فضای سبز حاشیه راه‌آهن

محمدمهدی نیکونژاد، عضو شورای اسلامی شهر یزد با اشاره به پیگیری‌های شهرداری برای آزادسازی زمین‌های تصرف شده توسط راه‌آهن و تبدیل آن به فضای سبز، اظهار کرد: پس از برداشته شدن فنس‌های حاشیه‌ای خیابان راه‌آهن یزد به ناگهان یک شبه فراتر از تملک خود که آن نیز غیرقانونی بوده است، دیوارهای بتنی راه‌آهن را تا لب خیابان آورده و در طول ۶۰۰ متر دیوار بتونی کشیده است.

وی با اشاره به اینکه این زمین سال‌های گذشته اراضی کشاورزی بوده است و اکنون نیز دارای درختان و فضای سبز است افزود: شورای شهر کاربری این زمین‌های را فضای سبز می‌داند و دستور استاندار یزد آزادسازی این منطقه بوده است‌.

عضو شورای اسلامی شهر یزد گفت: هشت هزار مترمربع از املاک مردم یزد کاربری فضای سبز دارد و سال‌ها در تصرف راه‌آهن قرار گرفته است.

ضرورت تعریف پیوست‌های فرهنگی برای پروژه‌های عمرانی شهرداری ارومیه

عادل اعظم‌انهر، عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر ارومیه با اشاره به ضرورت پیوست فرهنگی برای پروژه‌های شهری، اظهار کرد: پیوست‌های فرهنگی در پروژه‌های عمرانی شهرداری ارومیه قبل از اتمام پروژه‌ها و با هماهنگی سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری پیش‌بینی و تعریف می‌شود.

وی افزود: مطالعات مسیر پیاده‌روی در پروژه‌های عمرانی برای تردد شهروندان و جلوگیری از مشکلات و تصادفات احتمالی انجام شود.

عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر ارومیه گفت: لازم است پیوست‌های فرهنگی برای پروژه‌های عمرانی شهرداری ارومیه قبل از اتمام پروژه‌ها و با هماهنگی سازمان فرهنگی و ورزشی شهرداری پیش‌بینی و تعریف شود.

خبر خوش برای انتزاع فردیس از کرج / شورای کرج برای انتقال اسناد اعلام آمادگی کرد

سیدحمید یعقوبی، رئیس شورای اسلامی شهر فردیس با اشاره به برگزاری چند جلسه مفید با اعضای شورای اسلامی شهر کرج در حوزه انتزاع، اظهار کرد: در نتیجه این نشست‌ها مقرر شد؛ اولین و مهمترین مسئله که انتقال اسناد املاک فردیس بود، تعیین تکلیف شود.

وی با ابراز خوش‌بینی از نتیجه جلسات با اعضای شورای اسلامی شهر کرج، تصریح کرد: با توجه به اینکه اعضای شورای شهر کرج برای انتقال اسناد املاک فردیس، آمادگی کامل داشتند، به نتیجه کار امیدوار هستیم‌. قرار است موضوع در سطح کارشناسان بررسی شود و نتیجه به شورا اعلام شود.

رئیس شورای اسلامی شهر فردیس گفت: با توجه به آمادگی کامل اعضای شورای اسلامی شهر کرج در خصوص انتقال اسناد املاک فردیس، در حال دست‌یابی به نتایج مثبتی در حوزه انتزاع هستیم.

راه‌اندازی سامانه‌ای برای استفاده معلولان از خدمات مدیریت شهری

عمار ایزدیار، سخنگوی شورای اسلامی شهر کرج با بیان اینکه تکمیل پارکینگ طبقاتی مولانا در جلسه شورای اسلامی شهر کرج مصوب شد، اظهار کرد: این پروژه تا دهه فجر به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی افزود: پیرو اقدامات وحشیانه رژیم اشغالگر صهیونیستی، مقرر شد تقاطع غیرهمسطح بلوار جمهوری و بلوار مؤذن به نام شهدای غزه نام‌گذاری شود.

سخنگوی شورای اسلامی شهر کرج گفت: مقرر شد سامانه‌ای را با همکاری سازمان فاوا به بهره‌برداری برسانیم تا جامعه معلولان اطلاعات خود را در سامانه بارگذاری و از خدمات مدیریت شهری استفاده کنند.

کد خبر 699204

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.