فروش سیگار در بلژیک ممنوع می‌شود

وزارت بهداشت بلژیک اقدامات جدی خود را با هدف مبارزه با فروش سیگار و محصولات تنباکو اعلام کرد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، دولت بلژیک تصمیم گرفته است که از اول ژانویه ۲۰۲۵، فروش سیگار را در سوپرمارکت‌ها ممنوع کند. علاوه بر این، هر مؤسسه دیگری که به فروش سیگار، ویپ (سیگار الکترونیکی) یا محصولات تنباکوی مشابه می‌پردازد، اجازه نمایش آنها را به شکلی قابل مشاهده برای مشتریان نخواهد داشت. چنین محصولاتی باید در یک اتاق جداگانه قرار داده شوند یا در مکانی مخفی نگهداری شوند تا در معرض دید جوانان قرار نگیرند.

فروش سیگار در بلژیک ممنوع می‌شود

اقدامات ضد دخانیات بلژیک

در ابتدا، برنامه دولت بلژیک این بود که تا سال ۲۰۲۸ محدودیت‌های شدیدتری علیه دخانیات اعمال کند، اما آمارهای اخیر نشان داد که این کشور از اهداف خود برای کاهش مصرف دخانیات در مقیاس ملی عقب مانده است. بنیاد ملی سرطان این کشور نیز گزارش داده است که تقریباً یک چهارم (۲۴٪) بلژیکی‌ها سیگار می‌کشند که از هر پنج نفر یک نفر (۱۹٪) روزانه سیگار استعمال می‌کند. سالانه ۱۴ هزار نفر در بلژیک به دلیل بیماری‌های ناشی از سیگار جان خود را از دست می‌دهند در حالی که ۳۰۰ هزار نفر از بیماری‌های جانبی آن رنج می‌برند.

دولت می‌خواهد مصرف روزانه تنباکو را تا سال ۲۰۲۸ به ۱۰ درصد از جمعیت و تا سال ۲۰۴۰ به پنج درصد کاهش دهد، البته بلژیک قصد دارد اقدامات خود را با سرعت بیشتری پیش ببرد و به همین دلیل فعالیت‌هایی را برای از بین بردن جذابیت سیگار به ویژه در بین نسل جوان ارائه کرده است.

در آینده نزدیک قیمت سیگار در این کشور دو یورو افزایش خواهد یافت و فروشندگان موظف هستند هنگام فروش محصولات تنباکو، از مشتریان زیر ۲۵ سال درخواست تأیید هویت کنند.

فهرست فضاهای عمومی که در آن استعمال دخانیات غیرقانونی خواهد بود، گسترش یافته و شامل زمین‌های ورزشی و مناطق مجاور و همچنین ورودی‌های کتابخانه‌ها و مؤسسات مراقبت‌های بهداشتی می‌شود. سال گذشته، این لیست شامل پارک‌های تفریحی و به طور کلی، مکان‌هایی می‌شد که کودکان و نوجوانان در آن حضور بیشتری داشتند. کافه‌ها و رستوران‌ها همچنان اجازه فروش سیگار را دارند اما نباید آن را به صورت قابل مشاهده عرضه کنند.

فروش سیگار در بلژیک ممنوع می‌شود

کد خبر 699188

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.