پیگیری برای افزایش سرانه‌های فرهنگی در شهر قم

سرپرست سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری قم گفت: یکی از اقدامات سازمان فرهنگی و اجتماعی شهرداری قم، پیگیری برای ارتقای سرانه‌های شهروندی در حوزه فرهنگ است.

حجت الاسلام والمسلمین سید احمد طباطبایی نژاد در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به راهبردهای شش‌گانه و طرح ۲۷ گانه سازمان فرهنگی اجتماعی شهرداری قم اظهار کرد: ذیل راهبردهای شش‌گانه ۷۰ طرح تعریف شده است.

وی افزود: ارتقای فرهنگ شهروندی با رویکرد افزایش کیفیت زندگی شهری و سرمایه اجتماعی مدیریت شهری، تقویت زیرساخت و ترویج فرهنگ بهره مند‎ی از فضای مجازی، هوشمند‎ سازی و بهینه سازی و توسعه زیرساختی در جهت مسیر سرانه‌های فرهنگی تفریحی راهبردهای مهم فعالیت سازمان هستند.

سرپرست سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری قم ‎با‎توجه به دیگر راهبردها، ادامه داد: تقویت بنیاد خانواده با تاکید بر نقش بانوان و کودکان، ارتقای فرهنگ سلامت و نشاط شهروندی همراه با غنی سازی اوقات و‎فراغت و ترویج فرهنگ دینی و ملی در راستای سبک زندگی اسلامی و ایرانی و هویت تمدن شهر قم از دیگر راهبردهای اساسی این طرح است.

وی با توجه به عملکرد سازمان در شش ماه نخست سال، اضافه کرد: در شش ماه نخست سال جاری، ۱۵۲ برنامه در راستای راهبردهای شش‌گانه اجرا شده است.

طباطبایی‌نژاد تاکید کرد: از مهم‌ترین این برنامه‌ها می‌توان به برگزاری کاروان شادی غدیر تا ظهور، استقرار ۵۰ موکب در ایام اربعین حسینی در بلوار پیامبر اعظم و ارائه خدمات به زائرین، کاروان نمادین ورود حضرت معصومه (ع)، اکران فیلم اخت الر‎ضا در آستانه سالروز ورود کریمه اهل بیت (س) به شهر قم اشاره کرد.

وی تصریح کرد: رونما‎‎یی از پوستر روز قم، نواختن زنگ روز قم در دانشگاه قم، برگزاری دومین نشست مدیران عامل سازمان‌های فرهنگی شهرداری کشور در قم، برگزاری افتتاحیه نخستین المپیاد فرهنگی ورزشی افتخار شهر در ورزشگاه حیدریان، افتتاح اولین مدرسه فوتبال فرهنگی کشور در کلان شهرقم از دیگر برنامه‌های اجرا شده در شش ماهه نخست سال بود.

سرپرست سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری قم گفت: یکی از موضوعاتی که در نشست مدیران سازمان‌های فرهنگی شهرداری‌های کشور مطرح می‌شود استفاده از ظرفیت‌های مساجد و محلات است، اینکه چگونه می‌توان با تعاملی که با مساجد داریم از ظرفیت‌های آنها در حوزه فرهنگ استفاده کنیم.

کد خبر 699174

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.