سیستان و بلوچستان ظرفیت‌های بی‌نظیری در حوزه کشاورزی دارد

استاندار سیستان و بلوچستان گفت: جوانان ایده‌ها و نوآوری‌های خود را در رسانه‌ها مطرح کنند، چراکه از نظر اقتصادی این استان ظرفیت‌های زیادی دارد که تنها با نوآوری و خلاقیت جوانان و نوجوانان به ثروت تبدیل می‌شود.

به گزارش ایمنا و به نقل از روابط عمومی استانداری سیستان و بلوچستان، محمد کرمی امروز _ پنج‌شنبه چهارم آبان‌ماه _ در رویداد نما که با حضور معاون امور جوانان وزارت ورزش و جوانان در چابهار برگزار شد، اظهار کرد: جوانی دورانی بسیار طلایی است که در آن جوان سرشار از فکر و خلاقیت و نوآوری بوده و می‌توان با برنامه‌ریزی درست از این فکر و خلاقیت به نحو مطلوبی بهره برد.

وی افزود: جوان سرشار از انرژی است که اگر این انرژی در این استان نیز درست و در جای خود به کار برود قطعاً شاهد توسعه روزافزون استان خواهیم بود.

استاندار سیستان و بلوچستان با اشاره به جمعیت جوان این استان، خاطرنشان کرد: این استان بسیار ثروتمند است و به شرط برنامه‌ریزی دقیق می‌تواند صنعت را متحول کند.

وی اضافه کرد: سیستان و بلوچستان مرزهای فراوانی دارد که می‌توانیم از طریق این مرزها بازار کشورهای همسایه و سایر کشورهای عربی و آسیایی را به دست بگیریم.

کرمی تاکید کرد: لازم است تولید بیشتر از گذشته رواج پیدا کند، چراکه فعال بودن واحدهای تولیدی موجب رونق تجارت در منطقه خواهد شد.

وی تصریح کرد: این منطقه شرایط مطلوب و بی‌نظیری برای کشاورزی دارد که با ایجاد تعاونی‌های دانش‌بنیان و واگذاری زمین به دانش‌آموزان دبیرستان‌های کشاورزی شاهد استفاده بیشتر و بهتر از ظرفیت‌های استان خواهیم بود.

استاندار سیستان و بلوچستان گفت: ایجاد صنایع تبدیلی برای استان اهمیت فراوانی دارد، به عنوان مثال این منطقه ظرفیت بسیار خوبی در واردات دام دارد که اگر صنایع تبدیلی در کنار این کشتارگاه‌ها ایجاد شود، قطعاً می‌تواند به پیشرفت منطقه کمک قابل توجهی کند.

کد خبر 699152

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.