نیروهای ویژه آمریکا در عمق غزه تار و مار شدند

مهم‌ترین عناوین روزنامه‌های امروز _پنجشنبه چهارم آبان‌ماه۱۴۰۲_ را در ادامه می‌خوانید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، رسانه‌های آزاد، روزنامه‌ها و مطبوعات در هر جامعه‌ای از ارکان توسعه و دموکراسی به‌شمار می‌آید، بر این اساس خبرگزاری ایمنا، مرور عناوین مطبوعات کشور را به صورت روزانه در دستور کار خود دارد.

روزنامه ایران در صفحه نخست امروز خود با تیتر «پیروزی قطعاً برای فلسطین است» به سخنرانی روز گذشته رهبر انقلاب در دیدار اعضای کنگره بزرگداشت شهدای استان لرستان پرداخت و نوشت: رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح دیروز در دیدار دست‌اندرکاران کنگره بزرگداشت ۶۵۵۵ شهید استان لرستان با اشاره به مظلومیت توأم با صبوری و اقتدار مردم غزه در مقابل جنایات مداوم رژیم صهیونیستی، تأکید کردند: رژیم زخم‌خورده و ازپاافتاده اشغالگر در حال گرفتن انتقام ضربه کاری رزمندگان فلسطینی از مردم غزه است اما بدون تردید و با وجود همه حمایت‌های اشرار عالم و همدستی قطعی امریکایی‌ها در جنایات صهیونیست‌ها، این همه ظلم و جنایت، در نهایت راه به جایی نمی‌برد و در این قضیه و قضایای آینده، پیروزی از آن ملت فلسطین است.

این روزنامه تصویر صفحه نخست خود را به دیدار روز گذشته سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب الله لبنان با دبیرکل جنبش جهاد اسلامی و معاون رئیس‌دفتر سیاسی حماس در بیروت اختصاص داد.

نیروهای ویژه آمریکا در عمق غزه تار و مار شدند

روزنامه کیهان در صفحه نخست امروز خود با تیتر «تحقیر تاریخی جبهه شیطان» در یادداشت امروز خود به بررسی سرگذشت تاریخی قوم یهود از گذشته تا امروز پرداخت و نوشت: این قوم از همه جا رانده و درمانده که هرگز تلاشی برای اصلاحِ اساسی خود نکرد، پس از هجرت از مصر، جادوگری و جن‌گیری که از مصریان آموخته بودند را هم به خصوصیات زشتشان افزودند و با وجود ارسال صدها پیامبر و مصلح دلسوزی که فقط مأمور به تعادل رساندن این قوم شده بودند، حاضر به فرمان‌برداری نشدند و به مرور اخلاق فراعنه را گرفتند و این شدند که اکنون می‌بینیم. نه اروپای بعد از جنگ جهانی و نه آمریکای مهد لیبرالیسم و نه شرق کمونیسم و نه جامعه اسلامی هیچکدام حاضر به همسایگی با آنها نیستند و این، شاید مهم‌ترین دلیل کوچاندنشان از سراسر جهان به ویژه اروپا، توسط آلمان نازی و انگلیس خبیث و آمریکای شیطان بزرگ، به سرزمین فلسطین است و اکنون، هر کاری که فرعون با بنی‌اسرائیل کرد را بر سر فلسطینیان می‌آورند.

این روزنامه در قسمت اخبار ویژه خود به حیرت و شگفتی پنتاگون از موشک‌های دوربرد مقاومت یمن اشاره کرد و به نقل از «سایت سمافور» نوشت: شبه‌نظامیان حوثی در یمن، از متحدان جمهوری اسلامی، تهدیدی بزرگ برای منافع اسرائیل و ایالات متحده در منطقه به شمار می‌روند و حمله پهپادی و موشکی پنجشنبه شب گذشته این گروه به اسرائیل، موجب شگفتی پنتاگون شده است.

نیروهای ویژه آمریکا در عمق غزه تار و مار شدند

روزنامه جوان در صفحه نخست امروز خود با اشاره به سخنان یک مقام سابق پنتاگون تیتر «نیروهای ویژه آمریکا در عمق غزه تار و مار شدند» را برگزید و در ادامه نوشت: جنگ غزه پشت پرده‌ای دارد که احتمالاً ماه‌ها، شاید هم سال‌ها بعد با انتشار اسناد طبقه‌بندی‌شده آمریکا و رژیم‌صهیونیستی آشکار شود؛ اینکه چه تعداد اسرائیلی در این جنگ کشته شدند، اینکه تل‌آویو تحت تأثیر وضعیت خاص، چقدر رویدادها را سانسور کرد و از همه مهم‌تر، سطح و عمق مشارکت مستقیم نیروهای امریکایی در جنگ چقدر بوده است. به سختی می‌توان باور کرد ده‌ها تبعه امریکایی در یک جنگ، اسیر نیروهای متخاصم شده باشند و دولت آمریکا، آزاد کردن آن‌ها را به دست یک نیروی خارجی بسپارد. دوشنبه شب مک‌گرگور، مشاور سابق پنتاگون ارزیابی کرد که نیروهای ویژه آمریکا و اسرائیل طی ۲۴ ساعت منتهی به روز دوشنبه، عملیاتی ویژه برای شناسایی مکان اسرای خود انجام داده‌اند که این عملیات ویژه شکست‌خورده و این نیروهای ویژه کشته شده‌اند.

این روزنامه همچنین تیتر یک خود را به سخنرانی روز گذشته رهبر معظم انقلاب اختصاص داد و جمله «فروپاشی رژیم غاصب را اشرار عالم هم فهمیدند» ایشان را برجسته کرد.

نیروهای ویژه آمریکا در عمق غزه تار و مار شدند

روزنامه وطن امروز در صفحه نخست امروز خود با تیتر «ایران چهارراه ریلی غرب آسیا» به توافق برای ازسرگیری مذاکرات کریدور ریلی ایران - ترکمنستان - ازبکستان - قرقیزستان پرداخت و نوشت: معاون اول رئیس‌جمهور، وزیر راه و شهرسازی و وزیر نفت روز گذشته با محوریت دیدار با همتایان خود در سازمان همکاری‌های شانگهای و پیگیری روند ایجاد کریدورهای شمال - جنوب و شرق - غرب عازم بیشکک پایتخت قرقیزستان شدند. به گزارش «وطن امروز»، این نخستین جلسه حضوری نخست‌وزیران کشورهای عضو شانگهای پس از شیوع جهانی کرونا است و نخستین نشست رسمی پیمان شانگهای به شمار می‌آید که ایران پس از اتمام فرآیند عضویت رسمی در آن شرکت می‌کند.

وطن امروز همچنین به مناسبت نزدیک شدن به سالگرد شهادت شهید آرمان علی وردی که در جریان اغتشاشات سال گذشته در شهرک اکباتان به شهادت رسید، با پدر این شهید والامقام به گفت‌وگو نشسته است.

نیروهای ویژه آمریکا در عمق غزه تار و مار شدند

روزنامه شرق در صفحه نخست امروز خود به بررسی آتش افروزی‌های اسرائیل و نشست‌های متعدد شورای امنیت پرداخت و با تیتر «بلبشو در شورا» نوشت: عملیات طوفان الاقصی فقط به جنگ نظامی حماس و اسرائیل منجر نشد، بلکه هم زمان در ۱۹ روزی که از آغاز این عملیات می‌گذرد، یک کشمکش دیپلماتیک و سیاسی تمام عیار نیز در سازمان ملل و شورای امنیت شکل گرفته است؛ جنگی که از یک سو دامنه آن به اعضای دائم شورای امنیت رسیده و در سوی دیگر تنشی کم سابقه یا حتی می‌توان گفت بی سابقه را هم بین سازمان ملل و اسرائیل به وجود آورده است. در همین راستا و تا کنون، شورای امنیت سازمان ملل پنج جلسه اضطراری برگزار کرده و هم زمان سه پیش‌نویس قطع نامه درباره جنگ و اسرائیل نیز ارائه شده است. این سه پیش‌نویس قطع نامه منهای دو پیش‌نویس قطع نامه جدیدی است که دیروز (چهارشنبه) توسط روسیه و نیز گروه عربی ارائه شده است. در مجموع، برگزاری این پنج جلسه اضطراری شورای امنیت و ارائه سه پیش‌نویس قطع نامه نتیجه و خروجی خاصی در پی نداشته است.

این روزنامه همچنین تصویر صفحه نخست خود را به لیلی افشار، نخستین زن دارنده دکتری گیتار در جهان اختصاص داد که روز گذشته دار فانی را وداع گفته بود.

نیروهای ویژه آمریکا در عمق غزه تار و مار شدند

روزنامه دنیای اقتصاد در صفحه نخست امروز خود به بررسی «گسترش خانه‌های غیررسمی» به شهرهای میانی و کوچک پرداخت و با تیتر «خط تولید بد مسکن ها» نوشت: سکونت در «خانه‌های غیررسمی و مناطق ممنوعه شهرها»، در حال پیشروی است. پیش‌تر، این مدل اجباری تأمین مسکن، عمدتاً در تهران و شهرهای بزرگ وجود داشت؛ اما مطابق یک پژوهش رسمی، سکونتگاه‌های غیررسمی به شهرهای کوچک هم سرایت کرده و تعداد «بد مسکن» ها رو به افزایش است؛ ۷ درصد جمعیت کشور در این پهنه‌ها ساکن هستند. بررسی‌ها درباره خط تولید فقر مسکن در کشور نشان می‌دهد، وضعیت اقتصادی خانوارها از یکسو و تورم مسکن و اجاره از سوی دیگر باعث شده است دهک‌های پایین جامعه در غیاب سیاست‌های کاهنده تب قیمت‌ها، به فضاهای غیرقابل سکونت شهرها برای سکونت پناه ببرند. در همین پایتخت، حاشیه یکی از بزرگراه‌های بالای‌شهر (شهید چمران)، به کانون سکونتگاه غیررسمی تبدیل شده است؛ چرا؟ چون، ۸۵ درصد از دهک اول ساکن تهران، از «مسکن در استطاعت» محروم است. کارشناسان اقتصاد مسکن برای مهار این پدیده، سه راهکار پیشنهاد کرده‌اند که یکی از آنها، «بازار زمین» به‌عنوان محرک اصلی رشد قیمت مسکن و اجاره‌بها را هدف قرار می‌دهد.

این روزنامه همچنین تصویر صفحه نخست خود را به رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه اختصاص داد و به اظهارات اخیر او در دفاع از گروه حماس فلسطین پرداخت.

نیروهای ویژه آمریکا در عمق غزه تار و مار شدند

کد خبر 699137

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.