اختصاص ۲۰۰ میلیارد تومان به حوزه فرهنگ کهگیلویه و بویراحمد در سفر دوم ریاست جمهوری

استاندار کهگیلویه و بویراحمد از اختصاص ۲۰۰ میلیارد تومان به حوزه فرهنگ استان در دور سفر دوم ریاست خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سید علی احمدزاده روز _چهارشنبه، سوم آبان‌ماه_ در مراسم افتتاح سالن سینمایی شهر سی‌سخت که با حضور محمد خزاعی رئیس سازمان سینمایی کشور برگزار شد با بیان اینکه نگاه دولت به مسائل زیرساختی و فرهنگی یک نگاه فراگیر است، اظهار کرد: در سفر دور دوم دولت به استان ۲۰۰ میلیارد تومان به حوزه فرهنگ اختصاص یافت و نشان می‌دهد از این حوزه غافل نشدیم.

وی با اشاره به اینکه در حوزه سینما دچار عقب‌ماندگی هستیم که باید جبران شود، افزود: سال گذشته تفاهم‌نامه‌ای میان استانداری و سازمان سینمایی مبنی بر احداث سینما انجام گرفت که امسال هر دو محقق شد و سالن سینمایی امید با یاد و نام «شهید امید خوب» در بهمئی و سالن سینما سیمرغ شهرستان دنا به بهره‌برداری رسید.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به ساخت سینما در شهرهای یاسوج، گچساران و دهدشت گفت: در سفر وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به استان توافقی مبنی بر ساخت پردیس سینمایی در مرکز استان انجام و قرار شد استاندار زمین لازم را تأمین و هزینه آن را وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی پرداخت کند که استانداری به تعهد خود عمل کرده و منتظر انجام تعهد وزارت مربوطه هستیم.

وی تصریح کرد: ساخت سالن سینمایی گچساران هم‌اکنون دارای ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی است و به محض اینکه ساختمان به اتمام برسد وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی موظف به تجهیز این سالن است.

احمدزاده با بیان اینکه همه مراکز شهرستان‌های استان باید مراکز فرهنگی احداث شود و مردم از برنامه‌های فرهنگی بهره‌مند شوند، گفت: سینما برای رفع اوقات فراغت مردم مؤثر است.

وی افزود: دولت در دور دوم سفر به استان برای حوزه‌های علمیه، دانشگاه‌ها، آموزش و پرورش، موزه دفاع مقدس و سایر دستگاه‌های فرهنگی اعتبارات خوبی اختصاص داد.

کد خبر 699093

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.