استقرار 160 کانتینر یخچالی در بندر امیرآباد

مدیرکل بنادر و دریانوردی مازندران گفت: با همکاری دستگاه‌های مختلف، 160کانتینر یخچالی در بندر امیرآباد به منظور توسعه صادرات دریایی مستقر شدند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سعید کیاکجوری امروز_ چهارشنبه سوم آبان‌ماه_ در جمع خبرنگاران در نوشهر با اشاره به اینکه یکی از اهداف سازمان بنادر رشد و بهره‌وری در توسعه صادرات است، اظهار کرد: با توجه به بهره‌مندی از زیرساخت‌های سوله‌ای و محوطه‌های عملیاتی بندر و به منظور پوشش‌دهی حجم صادرات استان، تعاملی با شرکت‌های کشتیرانی و دارنده کانتینر، حمل‌ونقل و ذی‌نفعان صادرات بسته شد.

وی با بیان اینکه در این امر با ورود جهاد کشاورزی، اتاق بازرگانی، صمت تشکیل کارگروه ترانزیت بندری و دریایی مدنظر قرار گرفت، افزود: طی جلسات متعدد به تناسب حجم صادرات، تعداد ۱۶۰ کانتینر یخچالی در بندر امیرآباد مستقر شدند.

مدیرکل بنادر و دریانوردی مازندران با اشاره به تأمین و تقویت برق در بندرامیرآباد تصریح کرد: در بندر با وجود پلاک ۱۰۰ تایی تأمین برق، اجرای پروژه جدید برای ترمینال کانتینر یخچالی ۴۰ فوتی جهت ۴۰ دستگاه هم آماده‌سازی شده است که هم‌اکنون زیرساخت‌های این پروژه آماده شده و به زودی عملیات آن آغاز می‌شود.

مدیرکل بندر امیرآباد با بیان اینکه یکی از کارهای مهم صادرات دریایی در استان که با تعامل کشتیرانی خزر صورت گرفت، اجرای برنامه‌محوری کردن تردد سفرهای کشتی‌ها بوده است، افزود: این برنامه می‌تواند به باغداران و صادرکنندگان کمک بسیاری کند تا محصولات آنها از این بندر به روسیه به راحتی و با هماهنگی از قبل تعیین شده، انجام شود.

کد خبر 699083

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.