۳ آبان ۱۴۰۲ - ۱۸:۲۵
افزایش شهدای غزه به ۶۵۴۶ نفر

وزارت بهداشت دولت وابسته به حماس در غزه امروز (۳ آبان) از افزایش شهدای حملات رژیم صهیونیستی به ۶۵۴۶ نفر خبر داد.

به گزارش ایمنا، وزارت بهداشت دولت وابسته به حماس در غزه امروز (چهارشنبه- سوم آبان) در نوزدهمین روز تجاوز همه جانبه رژیم اسرائیل به غزه از افزایش تعداد شهدا به ۶۵۴۶ نفر خبر داد.

طبق این اطلاعیه، از میان شهدا ۲۷۰۴ نفر کودک هستند؛ همچنین ۱۷۴۳۹ نفر نیز با درجات مختلف زخمی شده‌اند.

وزارت بهداشت غزه همچنین اعلام کرد که ارتش اشغالگر قدس طی ساعات گذشته دست به ۴۴ جنایت زده که ۷۵۶ نفر نیز شهید شده‌اند که از آن میان ۳۴۴ نفر کودک هستند؛ ۱۱۴۲ غیر نظامی دیگر نیز زخمی شده‌اند.

۱۹ روز از حملات رژیم اشغالگر به غزه می‌گذرد؛ حملاتی که با عملیات بی نظیر طوفان الاقصی آغاز شد و رزمندگان عزالدین القسام توانستند وارد حداقل ۱۰ شهرک صهیونیست‌نشین در اطراف غزه شوند که این عملیات به اذعان رژیم اسرائیل تاکنون ۱۵۰۰ کشته در پی داشته است. حداقل ۲۰۰ نفر نیز به اسارت حماس در آمده‌اند.

در مقابل نیز رژیم صهیونیستی با دریافت حجم بی سابقه سلاح از آمریکا در حال بمباران جنون‌آمیز و بی هدف مناطق مسکونی در غزه است و آب و برق و سوخت را به سوی ۲.۲ میلیون ساکن این منطقه بسته است.

صهیونیست‌ها همچنین از ساکنان شمال غزه از جمله کادر بیمارستان‌ها خواسته‌اند به سمت مناطق جنوبی غزه بروند؛ با این حال به گفته وزارت بهداشت غزه، عمده حملات صهیونیست‌ها به بخش جنوبی غزه متمرکز است، جایی که صدها هزار نفر از بخش شمالی به آن‌جا فرار کرده‌اند و اسرائیل آن‌جا را منطقه امن اعلام کرده است؛ وزارت بهداشت غزه تأکید کرد که ۶۵ درصد قربانیان طی هفته جاری از بخش جنوبی غزه هستند.

منبع: فارس

کد خبر 699081

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.