آغوش گیلان برای فرزندان نخبه و متخصص باز است

استاندار گیلان گفت: با آغوش گرم آماده استفاده از دستاورهای علمی، تخصصی و تجربی جوانان تحصلیکرده و نخبه در این استان هستیم.

به گزارش ایمنا به نقل از روابط عمومی استانداری گیلان، اسدالله عباسی امروز چهارشنبه سوم آبانماه در نشست منطقه‌ای طرح ملی اعتلا که در دانشگاه آزاد اسلامی گیلان واحد رشت برگزار شد، اظهار کرد: سرمایه‌گذاری بر روی آینده و تأمین متخصص مورد نیاز باید به صورت مساله محور حل شود؛ ما امروز به اقتضای شرایط، آمایش سرزمینی، توانمندی و مزیت‌های خود گام‌های محکمی برمی‌داریم و در این مسیر مقالات نخبگان و استادان دانشگاهی بسیار راه‌گشا خواهد بود.

وی افزود: در امور صنایع، تولیدات باید دانش بنیان باشد تا با کاهش هزینه‌ها، درآمدها افزایش یابد؛ برای به دست آوردن بیشترین بهره‌وری در کمترین زمان، ایجاد زنجیره‌های ارزش و بالا بردن راندمان باید از اندیشه‌های متخصصان و نخبگان بهره گرفت.

استاندار گیلان با بیان اینکه ۶.۱ درصد بیکاران استان را دانش آموختگان دانشگاهی تشکیل می‌دهند، خاطرنشان کرد: برخی از این افراد در رشته‌های علوم انسانی تحصیل کرده‌اند که نمی‌توان از توان آنان در بخش علم و صنعت بهره گرفت اما برای سایر رشته‌ها زمینه برای فعالیت در صنایع فراهم شده است.

عباسی تصریح کرد: باید با کمک نخبگان و استادان در مباحث اجتماعی، سیاسی، فرهنگی، علمی، حرفه‌ای، مهارتی و معرفتی توانمندی‌های خود را بشناسیم و بشناسانیم، اگر راه را بیابیم اما رهرو درستی نباشیم مسیرمان با بن بست مواجه خواهد شد؛ همه باید دست در دست هم با هم اندیشی و همفکری راهی که برای ما ترسیم شده را به درستی طی کنیم.

وی با تاکید بر یافتن فرصت‌ها و تهدیدهای استان گیلان توسط نخبگان گفت: امروز گیلان با تهدید جمعیتی و سالخوردگی مواجه است و باید تبلیغات بیشتری برای افزایش زاد و ولد برنامه‌ریزی شود.

نماینده عالی دولت در گیلان افزود: در دنیا نمی‌توان کشوری را یافت که پایه و اساس آن آرای عمومی مردم باشد اما مردم ما ۴۴ سال پیش پای صندوق‌های رأی آمدند و بیش از ۹۸.۵ درصد بر حاکمیت نظام اسلامی و جمهوری اسلامی رأی دادند.

عباسی اضافه کرد: در فضایی زندگی می‌کنیم که حاکمیت آن برگرفته از نظام مقدس جمهوری اسلامی، قرآن، اعتقادات دینی و مذهبی است و قانون اساسی آن چراغ هدایت است و مشعل دار این هدایت امام راحل و امروز مقام معظم رهبری هستند.

وی اظهار کرد: در حکمرانی اسلامی باید بر اساس نیاز و اقتضای نظام حرکت کرد و دستاوردها را ارزیابی کرد و در جهاد تبیین مورد بررسی قرار داد؛ وقتی نقشه راه ما بر اساس سند جامع کشور و اسناد بالادستی تدوین شده می‌توان با مدیریت صحیح مبتنی بر حکمرانی اسلامی به افق‌های روشن دست یافت.

استاندار گیلان تصریح کرد: دشمنان همه ابزار و رسانه‌ها را علیه جوامع اسلامی متمدن مانند ایران اسلامی به کار گرفته‌اند تا بنیان جامعه و اندیشه ناب جوانان را از نظر اعتقادی، فرهنگی، ورزشی به انحراف بکشند؛ اما ما در این بخش توانستیم با توسل به آموزه‌های دینی مقاومت و ایستادگی لازم را داشته باشیم.

عباسی در خصوص راه اندازی کرسی‌های آزاد اندیشی در دانشگاه‌ها نیز گفت: بسیاری از دانشجویان ما مشتاق راه‌اندازی کرسی‌های آزاد اندیشی هستند و دانشگاه آزاد گیلان در برپایی این کرسی‌ها بسیار موفق عمل کرده است؛ این کرسی‌ها باید به طور مستمر تشکیل شود و دانشجویان و استادان مسائل خود را مطرح کنند.

وی گفت: با تحقیر و توهین کاری از پیش نمی‌رود؛ نقدها باید سازنده و با ارائه راهکار باشند؛ نخبگان مسائل را منصفانه نقد کنند و با ارائه پیشنهادات علمی و دقیق، کشور را برای دستیابی به اهداف توسعه‌ای آن کمک کنند.

کد خبر 699079

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.