شهرداری کرمان حریم بنای تاریخی «قلعه دختر» کرمان را حفظ می‌کند

شهردار بافت تاریخی کرمان گفت: احداث بوستان حریم «قلعه دختر» توسط شهرداری همزمان با مرمت آن از سوی میراث فرهنگی آغاز می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، ششمین جشنواره پروژه‌های شهری شهرداری کرمان با آغاز عملیات اجرایی فاز دوم پارک انقلاب (قلعه دختر) در مجاور خیابان شهید پیرانشهر ادامه یافت.

مرضیه شاحیدری‌پور شهردار بافت تاریخی کرمان امروز _چهارشنبه سوم آبان ماه_ در مراسم آغاز عملیات اجرایی این پروژه، اظهار کرد: اطراف «قلعه دختر» و «قلعه اردشیر» از سال‌های گذشته طرح مصوب گردشگری داشت که برای اجرای آن باید تملک‌هایی را در حریم «قلعه دختر» انجام می‌دادیم.

وی با اشاره به ضرورت تملک در حریم این بنای تاریخی، افزود: در همین راستا توانستیم هفت ملک باقی‌مانده در محدوده طرح را با همکاری مدیریت املاک و مستغلات شهرداری، تملک کنیم.

شهردار منطقه پنج کرمان با بیان اینکه طراحی پارک انقلاب توسط دفتر طراحی پروژه‌های عمرانی شهرداری انجام شده است، تصریح کرد: این طرح به تأیید کارگروه بافت تاریخی و گردشگری شهرداری نیز رسیده است.

وی با بیان اینکه پروژه «قلعه دختر» با مشارکت شهرداری و اداره کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان کرمان اجرا می‌شود، افزود: احداث بوستان حریم «قلعه دختر» توسط شهرداری همزمان با مرمت آن از سوی میراث فرهنگی آغاز می‌شود.

شاحیدری پور با تأکید بر اینکه در بهسازی حریم «قلعه دختر» از مصالح همگون با این بنای تاریخی استفاده می‌شود، تصریح کرد: بهسازی اطراف «قلعه دختر» بخشی از فاز دوم پارک انقلاب است.

وی با اشاره به اینکه میراث فرهنگی در اجرا مشارکت ندارد و فقط در طراحی پارک نقطه نظرات خود را مطرح کرده است، گفت: طرح پارک با تأیید کارشناسان میراث فرهنگی و انجام هماهنگی‌های لازم اجرا می‌شود.

شهردار بافت تاریخی کرمان اعتبار در نظر گرفته شده برای اجرای فاز دوم پارک انقلاب را ۷۰ میلیارد ریال اعلام کرد و افزود: مرحله اول فاز دوم پارک انقلاب شامل ۲۰ هزار مترمربع و مرحله دوم آن حدود ۵۰ هزار مترمربع است.

کد خبر 699069

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.