سند جامع پدافند غیرعامل خراسان شمالی تدوین شد

مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری خراسان شمالی از تدوین سند جامع پدافند غیر عامل استان خبر داد و گفت: ۲۰۰ نقطه حساس و قابل حفاظت در خراسان شمالی شناسایی شده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، طاهر رستمی امروز _چهارشنبه سوم آبان ماه_ در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: سند جامع پدافند غیرعامل خراسان شمالی به عنوان نسخه کامل از فرصت‌ها و تهدیدهای استان تدوین شده است که طبق آن در این استان ۲۰۰ دارایی قابل حفاظت، مهم و حساس به لحاظ پدافند غیرعامل شناسایی شد.

وی افزود: در حوزه سایبری، یک آسیب پذیری در استان استفاده مشترک از اینترنت اتوماسیون اداری است که در این زمینه ۶۰ درصد از ادارات، اینترنت را منفک کردند.

مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری خراسان شمالی با اشاره به اینکه تجهیز فیبر نوری به عنوان پدافند غیرعامل مورد نیاز است، گفت: با اجرای فیبر پروتکشن در استان در تمام شهرستان رینگ فیبر نوری برقرار شده است.

وی وجود شرکت پتروشیمی خراسان واقع در شهرستان بجنورد را فرصت اقتصادی و تهدید به لحاظ پدافند غیرعامل عنوان کرد و گفت: در این زمینه ایمنی در این مجموعه صنعتی رصد شده و رزمایش‌های مختلف انجام شده است.

رستمی انبارهای نفت بجنورد را یک تهدید دانست و گفت: انبارهای نفت بجنورد با توسعه شهر در محدوده مسکونی قرار گرفت و انتقال این انبارها به دغدغه مردم این مناطق تبدیل شده است.

وی افزود: انتقال و خارج کردن این انبارها نیازمند ۱۰ هزار میلیارد ریال اعتبار و امری زمان‌بر است.

کد خبر 699064

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.