منابع مولدسازی شده صرف تکمیل طرح‌های نیمه‌تمام عمرانی می‌شود

معاون وزیر اقتصاد و رئیس سازمان خصوصی‌سازی گفت: تمام منابع حاصل از مولدسازی دارایی‌های دولت در استان‌ها، صرف تکمیل طرح‌های نیمه تمام عمرانی و امور زیربنایی می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مالک رحمتی پیش از ظهر امروز چهارشنبه - سوم آبان ماه- در نشست استانی ستاد مولدسازی دارایی‌های مازاد دولت در یزد با بیان اینکه هدف اصلی از مولدسازی اموال مازاد دولت، بهینه سازی فضاها و ملک‌های موجود دولتی است اظهار کرد: افزایش بازدهی امکانات و اموال موجود، ارزش‌افزایی و کمک به طرح‌های عمرانی در اولویت دولت سیزدهم قرار دارد.

وی با تأکید بر اینکه دولت سیزدهم متعهد به رشد و توسعه استان‌ها در همه ابعاد مختلف است افزود: اجرای درست طرح مولدسازی به صورت استانی و با همکاری مسئولان هر استان اجرا می‌شود. معاون وزیر اقتصاد از تفویض وظایف اجرای طرح مولدسازی به استانداران خبر داد و گفت: در راستای احیای طرح مولدسازی در هر استان طرح‌های عمرانی نیمه تمام اولویت‌بندی شده و به سرانجام می‌رسد.

رحمتی با بیان اینکه حدود ۷۰۰ طرح عمرانی نیمه تمام در استان یزد وجود دارد تصریح کرد: در شرایط عادی برای تکمیل این پروژه‌های نیمه تمام به بودجه ۳۰ ساله نیاز است. وی اضافه کرد: دولت با اجرای طرح مولدسازی اموال مازاد دولتی زودتر به اهداف خود در توسعه دست می‌یابد.

رئیس سازمان خصوصی‌سازی با اشاره به تلاش مدیران جهادی دولت سیزدهم گفت: امیدآفرینی یکی از مسائل مهم امروز در جامعه بوده و دغدغه مقام معظم رهبری، رئیس جمهوری و دولت سیزدهم است. رحمتی ادامه داد: اگر تلاش‌ها و اقدامات دولت ملموس شود و نتیجه بخش باشد، ارائه این دستاوردها موجب امید آفرینی در جامعه می‌شود.

تکمیل طرح‌های نیمه تمام استان یزد از منابع حاصل از مولدسازی دارایی‌های مازاد دولت

مهران فاطمی، استاندار یزد در این نشست اظهار کرد: منابع حاصل از مولدسازی در راستای تکمیل طرح‌های نیمه تمام عمرانی به خصوص در تکمیل راه‌ها و احداث بزرگراه‌ها استفاده شود چرا که جاده‌های استان یزد بار ترافیکی بالایی داشته و متأسفانه سالانه ۲۵۰ نفر در جاده‌های برون شهری بر اثر تصادف جان خود را از دست می‌دهند.

وی تاکید کرد: منابع حاصل از سیاست دولت در امر مولدسازی جهت احداث بزرگراه اردکان - مهریز تخصیص یابد و در ادامه منابع کافی برای این جاده ملی و بین‌المللی تزریق شود.

استاندار یزد خاطرنشان کرد: با توجه به چالش‌ها و کمبود منابع آبی در استان لازم است در اجرای طرح مولدسازی دارایی‌های مازاد دولت تأمین و تکمیل پروژه‌های در دستور کار باشد.

فاطمی با بیان اینکه ۳۸۱ روستای استان یزد با تانکر سیار آبرسانی می‌شوند و هر هفته تنها بین دو تا نیم ساعت دارای آب شرب هستند گفت: برای کمک به حل مشکل موجود اقدام عاجلی انجام شود.

۴۵ درصد پذیرش درمانی در یزد بیماران استان‌های جنوب و جنوب شرق کشور هستند

وی از پذیرش ۴۵ درصدی بیماران سایر استان‌ها به خصوص استان‌های جنوب و جنوب شرق کشور در یزد خبر داد و اضافه کرد: در حال حاضر هشت بیمارستان نیمه تمام با پیشرفت بین ۵۰ تا ۹۸ درصدی داریم که اگر تکمیل شوند حدود یک هزار تخت به ظرفیت تخت‌های بیمارستانی استان افزوده می‌شود.

استاندار یزد تکمیل ورزشگاه بزرگ شهر یزد از محل مولد سازی دارایی‌های مازاد دولت را ضروری دانست و خاطرنشان کرد: این ورزشگاه برای میزبانی از مسابقات ملی و بین‌المللی قابل استفاده خواهد بود.

۶۲۰ طرح عمرانی نیمه تمام در استان یزد وجود دارد‬ / ‏۶۵ هزار میلیارد تومان نیاز استان یزد برای تکمیل پروژه‌های نیمه تمام

محمد دهقان منشادی، مدیرکل امور اقتصاد و دارایی استان یزد از وجود ۶۲۰ طرح نیمه تمام عمرانی در استان یزد خبر داد و گفت: برای تکمیل این حجم از پروژه‌های نیمه تمام به ۶۵ هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز است و این در حالی است که مجموع اعتبارات عمرانی استان در سال گذشته تنها دو هزار میلیارد تومان بوده و اعتبارات سال ۱۴۰۲ نیز همین میزان است.

وی با تاکید بر اینکه با استفاده از اعتبارات موجود تکمیل طرح‌های نیمه تمام عمرانی حدود ۳۰ سال زمان می‌برد اضافه کرد: اجرای طرح مولدسازی و استفاده از منابع حاصل از فروش آن در تحقق اهداف تکمیل طرح‌های عمرانی استان یزد نقش مهمی را ایفا خواهد کرد.

کد خبر 699060

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.