وزیر راه و شهرسازی برای رایزنی ترانزیتی با اعضای شانگهای عازم قرقیزستان شد

وزیر راه و شهرسازی به همراه معاون اول رئیس جمهور به‌منظور شرکت در بیست و دومین نشست شورای نخست وزیران کشورهای عضو سازمان همکاری‌های شانگهای، امروز (چهارشنبه سوم آبان‌ماه) تهران را به مقصد بیشکک (پایتخت قرقیزستان) ترک کرد.

به گزارش ایمنا و به نقل از وزارت راه و شهرسازی، «مهرداد بذرپاش» اظهار کرد: امروز به همراه معاون اول رئیس‌جمهور به قرقیزستان سفر می‌کنیم تا در نشست مشترک معاونان و نخست وزیران کشورهای عضو سازمان همکاری‌های شانگهای حضور پیدا کنیم.

وی افزود: دستور کار اصلی این نشست، فعالیت‌های مختلف کشور در حوزه ترانزیتی و آغاز فرآیند کریدوری شرق به غرب و شمال به جنوب میان کشورهای عضو است.

این سفر با بدرقه رسمی رئیس دفتر رئیس جمهور و جمعی از اعضا هیأت دولت انجام شد.

تصویب برنامه نشست شورای سران دولت‌های عضو و برنامه ریزی برای پیاده‌سازی استراتژی توسعه اقتصادی سازمان همکاری شانگهای و برنامه همکاری‌های چندجانبه تجاری و اقتصادی بین دولت‌های عضو، از جمله دستور جلسات مهم این دوره از نشست نخست وزیران است.

امضای اسناد نهایی و تصویب بودجه سازمان همکاری شانگهای در سال ۲۰۲۴ و مسائل مربوط به فعالیت‌های مالی و سازمانی اعضای دائمی سازمان همکاری شانگهای از دیگر دستورجلسات این نشست محسوب می‌شود.

علاوه بر این، پیشنهاداتی درباره توسعه فعالیت‌های ریلی، تدوین سند انرژی و همچنین پلتفرم‌هایی برای تجارت دیجیتال بین کشورهای عضو نیز مورد بررسی قرار می‌گیرد.

همچنین هیأت بلندپایه ایرانی علاوه بر حضور در برنامه‌های اصلی این اجلاس، در حاشیه آن حدود ۱۰ نشست دوجانبه با اعضا حاضر درباره همکاری‌های متقابل خواهند داشت. دیدار با نخست وزیران روسیه، چین، قرقیزستان و تاجیکستان از برنامه‌های این سفر است.

کد خبر 699029

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.