نصب رایگان پلاک ایمنی برای ساختمان‌های اصفهان

رئیس اداره برنامه‌ریزی و توسعه سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان گفت: سازمان آتش‌نشانی روز هفتم مهرماه به مناسبت «روز آتش‌نشان» بیش از ۱۰ پروژه مهم را در سطح شهر رونمایی کرد که یکی از این پروژه‌های مهم، نصب رایگان پلاک ایمنی بود.

امید باقری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: یکی از مسائل با اهمیت در برنامه‌ریزی سازمان آتش‌نشانی، آتش‌سوزی‌هایی است که خسارات جانی و مالی زیادی برجای می‌گذارد؛ یکی از شاخص‌ترین این موارد، بحث حریق منازل مسکونی است.

وی با بیان اینکه طبق آمارها، سال گذشته بیش از ۵۰۰ مورد و در شش ماه نخست سال جاری حدود ۳۳۴ مورد حریق منزل مسکونی رخ داده است، افزود: با توجه به بررسی‌ها وتحلیل‌های انجام شده در اداره برنامه‌ریزی و توسعه با همت مدیر عامل سازمان، مشخص شد که ۳۰ درصد از این حوادث به علت نشت گاز و ۲۵ درصد به علت اتصالی برق به‌وجود آمده است.

رئیس اداره برنامه‌ریزی و توسعه سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان تصریح کرد: این حوادث با هزینه کم و رعایت نکات بسیار ساده و داشتن آگاهی و دانش لازم از بین می‌روند و در نتیجه از به‌وجود آمدن حریق سنگین با خسارت زیاد جلوگیری می‌شود.

وی با اشاره به نحوه ثبت نام برای نصب پلاک ایمنی اضافه کرد: شهروندان می‌توانند با مراجعه به سایت my.isfahan.ir در بستر اپلیکیشن «اصفهان من» وارد شوند و در قسمت پلاک ایمنی، ثبت در خواست داشته باشند، این پروژه کمک شایانی در راستای تحقق شهری ایمن می‌کند و به علت بالارفتن ارزش ملکی که دارای پلاک ایمنی است، یک فضای پویا و رقابتی بین مالکان و سازندگان ساختمان‌ها، ایجاد می‌شود.

باقری تصریح کرد: به شهروندان توصیه می‌شود قبل از رخداد حریق و حادثه‌ای، درخواست ثبت پلاک ایمنی را با دعوت آتش‌نشان به منزل انجام دهند تا بعد از این بازدید، ثبت پلاک ایمنی برای شهروند انجام گیرد؛ این درخواست توسط مالک یا نماینده حقوقی او ثبت می‌شود.

وی ادامه داد: در فاز نخست مالک یا نماینده قانونی می‌تواند با تکمیل فرم خوداظهاری به ثبت پلاک ایمنی بپردازد؛ پس از آن مسئولان در معاونت آموزش و پیشگیری سازمان با بررسی این موارد و اولویت‌بندی، بازدیدها را انجام می‌دهند و در نهایت پلاک ایمنی به آن ساختمان ارائه می‌شود.

رئیس اداره برنامه‌ریزی و توسعه سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان گفت: بازدیدهای این سازمان و فرایند اعطای پلاک ایمنی در سال جاری به‌صورت رایگان انجام می‌گیرد؛ این یک فرصت خوب برای شهروندان است که نسبت به خود ایمن بودن ساختمان‌ها اقدام کنند.

کد خبر 699026

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.