آغاز تدوین دانشنامه هنر و معماری تخت فولاد

مدیر مجموعه تاریخی، فرهنگی و مذهبی تخت فولاد از شناسایی، گردآوری ، معرفی و ثبت عناصر هنر و معماری تخت فولاد خبرداد.

ابراهیم عمرانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا از از شناسایی، گردآوری، معرفی و ثبت عناصر هنر و معماری تخت فولاد خبر داد و اظهار کرد: پرداختن به معماری بناهای آرامگاهی، عناصر گردشگری و زیارتی، هویت‌ها و جذابیت‌ها و ظرفیت‌های هنری تخت فولاد از محتوای دانشنامه هنر و معماری است.

وی توجه به لزوم ایجاد منابع مطالعاتی و پژوهشی و همچنین دستیابی به مراجع محتوایی قابل استناد در تخت فولاد را امری مهم برشمرد و افزود: دانشنامه مشاهیر و رجال تخت فولاد در ادوار گذشته مجموعه با همت مدیران، محققان و کارشناسان محترم در چهار جلد تدوین شده و در این دوره ضمن بازنگری و بروزرسانی دانشنامه مشاهیر تخت فولاد، موضوعات هنر و معماری نیز در قالب دانشنامه تدوین می‌شود.

مدیر مجموعه تاریخی، فرهنگی و مذهبی تخت فولاد گفت: با توجه به پاسخگویی به نیاز هنرمندان، پژوهشگران و مورخان در موضوع تخت فولادشناسی و قبرستان‌های تاریخی دانشنامه هنر و معماری با رعایت استانداردها و اصول علمی دانشنامه نویسی تدوین می‌شود.

وی در خصوص زمان به اتمام رسیدن این دانشنامه خاطرنشان کرد: مراحل تدوین و نگارش دانشنامه هنر و معماری تخت فولاد یک سال به طول می‌انجامد.

آغاز تدوین دانشنامه هنر و معماری تخت فولاد

کد خبر 699020

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.