شاخص بورس امروز ۳ آبان / حفظ مقاومت

امروز ترمز ریزش پالایشی‌ها، خودرویی‌ها و فلزی‌ها کشیده شد، «شبندر» که پیشتاز تأثیر منفی در دو روز اخیر شرکت بود امروز متعادل به سمت مثبت حرکت می‌کرد.

به گزارش ایمنا، این سومین بار است که در دو ماه اخیر در سطح دو میلیون بازار به سمت بالا حرکت می‌کند، در واقع شاهد آن هستیم که بازار تا دو میلیون واحد افت می‌کند و سپس مجدد به سمت بالا حرکت می‌کند گویا حمایت صندوق تثبیت، بازارگردان ها و سایر نهادهای فعال در بازار سرمایه در مرز دو میلیون واحد فعال می‌شود.

امروز ترمز ریزش پالایشی‌ها، خودرویی‌ها و فلزی‌ها کشیده شد، «شبندر» که پیشتاز تأثیر منفی در دو روز اخیر شرکت بود امروز متعادل به سمت مثبت حرکت می‌کرد، «خودرو»، «خساپا» متعادل و به سمت محدوده تعادلی بودند، فولاد مبارکه در محدوده متعادل به سمت مثبت بود، اما برخی نمادها همچنان فروشنده‌های سنگین داشتند، نمادهای «ثفارس»، «سامان»، «حکشتی»، «وسدید» اوضاع چندان خوبی را سپری نکردند.

موضوعی که مطرح است این است که هربار در محدوده دو میلیون واحد حمایت‌هایی انجام می‌شود و پس از آن دیگر خبری نیست و بازار انرژی کافی برای حرکت به سمت بالا را ندارد و یا یک تا چند روز مثبت می‌شود و سپس مجدد منفی و یا اینکه وارد یک روند خنثی می‌شود و برخی از نمادهای محدود روند مثبت را سپری می‌کنند، در این روزها تأثیر گزارشات منفی نسبت به گزارشات مثبت در بازار بیشتر شده است، یک موضوعی که برخی از فعالین بازار سرمایه نسبت به آن شکایت دارند این است که از زمانی که بازارگردان برای نمادها قرار داده شده حال بازار بهتر نشده است و این موضوع از جذابیت‌های بازار نکاسته است، به هر حال شرایطی ایجاد شده است که همگی از روند فعلی شکایت دارند.

در بازار امروز شاخص کل بورس تهران با رشد یک هزار و ۷۳۳ واحدی همراه بود و به سطح دو میلیون و دو هزار واحدی رسید، شاخص هم وزن نیز با رشد ۵۸۱ واحدی به سطح ۶۷۶ هزار و ۷۲۷ واحدی رسید، ارزش معاملات نیز نسبت به روز گذشته کاهش داشت و در سطح سه هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان رسید، حجم معاملات نیز برابر با شش میلیارد و ۳۶ میلیون تومان رسید، در بازار امروز «حکشتی» بیشترین تأثیر منفی را بر جای گذاشت و نمادهای «فولاد»، «وبوعلی»، «ومعادن»، «شپنا»، «فملی» و «فارس» بیشترین تأثیر مثبت را بر جای گذاشتند.

در بازار فرابورس نیز شاهد رشد شش واحدی شاخص فرابورس بودیم، ارزش معاملات فرابورس در محدوده پنج هزار میلیارد تومان و حجم معاملات برابر با چهار میلیارد برگه سهم بود، در بازار فرابورس نمادهای «ساوه»، «شگویا»، «سپیدار» و «نیان» بیشترین تأثیر مثبت را از خود بر جای گذاشتند و نمادهای «ارفع»، «هرمز» و «دماوند» بیشترین تأثیر منفی را از خود بر جای گذاشتند.

گشایش نماد معاملاتی شرکت بانک سامان (سهامی عام) در نماد سامان در بازار اول فرابورس ایران

نام شرکت: بانک سامان، نماد: «سامان»

تاریخ گشایش نماد: یکشنبه هفتم آبان‌ماه ۱۴۰۲، با توجه به اینکه قابلیت معامله سهام شرکت مذکور منوط به تعیین کارگزار ناظر است، کارگزاران عضو فرابورس نسبت به تعیین کارگزار ناظر برای مشتریان خود در سامانه معاملاتی، حداکثر تا پایان روز شنبه شش آبان‌ماه اقدام کنند.

افزایش شفافیت صورت‌های مالی با الزام ناشران به تجدید ارزیابی دارایی‌ها

مهدی سوری، با بیان اینکه ترازنامه شرکت‌ها باید منعکس‌کننده وضعیت مالی شرکت در پایان دوره مالی باشد، گفت: با توجه به تورم تاریخی و شناسایی دارایی‌ها بر اساس بهای تمام شده تاریخی، در حال حاضر اعداد درج شده در ترازنامه‌ها فاصله با اهمیتی با مقادیر واقعی دارد و وضعیت مالی شرکت را به درستی نشان نمی‌دهد.

جبران خسارت وارده به ۱۰ هزار سهامدار در جریان رسیدگی قضائی به یک پرونده

محمد جوانمردی، مدیر امور حقوقی و انتظامی سازمان بورس و اوراق بهادار گفت: در پی وقوع دستکاری قیمت یک سهم فرابورسی و طرح شکایت سازمان بورس و اوراق بهادار در مجتمع ویژه رسیدگی به جرایم اقتصادی، رأی محکومیت ۱۴ نفر از متهمان به پرداخت ۳ هزار میلیارد ریال جزای نقدی معادل دو برابر سود مکتسبه آنها صادر شد.

تغییرات بازار

شاخص بورس امروز ۳ آبان / حفظ مقاومت

نقشه بازار

شاخص بورس امروز ۳ آبان / حفظ مقاومت

کد خبر 699007

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.