انعقاد تفاهم‌نامه توسعه شبکه فیبر نوری در جزیره ابوموسی

طی مراسمی با حضور استاندار هرمزگان تفاهم نامه اجرای پروژه فیبر نوری جزیره ابوموسی منعقد شد.

به گزارش ایمنا و به نقل از اداره کل روابط عمومی استانداری، ظهر امروز _ چهارشنبه سوم آبان‌ماه _ با حضور مهدی دوستی استاندار هرمزگان، تفاهم نامه همکاری مشترک میان استانداری هرمزگان، شهرداری ابوموسی و شرکت پیشگامان توسعه زیر نظر وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات با موضوع اجرای پروژه فیبر نوری جزیره ابوموسی منعقد شد.

مهدی دوستی، استاندار هرمزگان در حاشیه انعقاد این تفاهم نامه، اظهار کرد: به دنبال توسعه و پیشرفت همه جانبه جزایر سه گانه ایرانی در خلیج فارس شامل جزایر ابوموسی، تنب بزرگ و تنب کوچک هستیم.

وی افزود: یکی از مباحث اصلی ارتباطات در جزایر ایرانی خلیج فارس بود و از ابتدای دولت سیزدهم توان خوبی گذاشته شده و بالغ بر ۲۵۰ میلیارد تومان اعتبار برای رساندن کابل فیبرنوری دریایی به شهرستان ابوموسی اختصاص یافت و زیر ساخت اصلی ایجاد شد.

استاندار هرمزگان خاطرنشان کرد: بر اساس قرارداد و تفاهم نامه امروز مقرر شد مصرف کنندگان خانگی و کسب و کارهای فعال در جزیره ابوموسی به اینترنت پر سرعت متصل و از نعمت بزرگ فناوری بهره‌مند شوند.

وی تصریح کرد: در حوزه پوشش تلفن همراه هم مشکلاتی در سطح جزایر بود که بر همین مبنا یک قرارداد منعقد و در دو ماه آینده با نصب یک دکل این مشکل مرتفع خواهد شد.

دوستی گفت: از ابتدای دولت تاکنون بالغ بر ۶۰۰ میلیارد تومان در شهرستان‌های مختلف از جمله بندرلنگه، بندرعباس، میناب، جاسک، سیریک، بشاگرد و بندرکنگ برای ایجاد زیرساخت فیبر نوری سرمایه گذاری شده و چند شهرستان نیز در سال ۱۴۰۳ در دستور کار قرار دارند.

وی ادامه داد: پیشرفت این پروژه‌ها مطلوب است و سبب افزایش قابل ملاحظه سرعت اینترنت و در نتیجه سبب تحول بسیار جدی در حوزه کسب و کارهای مرتبط با اینترنت در استان هرمزگان خواهد شد.

کد خبر 699002

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.