تدوین بودجه سال آینده شهرداری اصفهان طبق راهبردهای برنامه ۱۴۱۰

معاون برنامه ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهردار اصفهان گفت: به منظور تدوین بودجه سال آینده از اواخر تیرماه امسال، پروژه‌های ۱۴۰۳ را از مناطق و معاونت‌ها استعلام کرده‌ایم که این پروژه‌ها مبتنی بر برنامه‌های بالادستی اصول و راهبردهای برنامه ۱۴۱۰ است.

سعید ابراهیمی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با بیان اینکه بودجه نشان از اراده و تصمیم مدیریت شهری برای فعالیت‌های مبتنی بر برنامه‌های بالا دستی است که هرساله در نیمه دوم سال در مجموعه شهرداری و اکثر دستگاه‌های اجرایی تدوین می‌شود، اظهار کرد: شهرداری سهم بودجه بالایی دارد، البته بودجه شهرخودگردان است و تنها در حوزه مترو و اوراق مشارکت از منابع استفاده می‌شود.

وی ادامه داد: برای بودجه سال آینده نیز از اواخر تیرماه امسال، پروژه‌های ۱۴۰۳ را از مناطق و معاونت‌ها استعلام کرده‌ایم که این پروژه‌ها مبتنی بر برنامه‌های بالادستی اصول و راهبردهای برنامه ۱۴۱۰ است.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهردار اصفهان اضافه کرد: مجموع این پروژه‌ها در جلساتی با حضور مدیران مناطق بررسی و پالایش شد.

وی با بیان اینکه در مجموعه شهرداری بالای هزار پروژه اعم از پروژه‌های شاخص، مهم منطقه‌ای، منطقه‌ای و محله محور داریم، افزود: سهم پروژه‌های شاخص و مهم منطقه‌ای حدود ۲۰۰ پروژه است که در مجموعه سبد پروژه‌های شهرداری اصفهان قرار می‌گیرد.

ابراهیمی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه نگاه مدیریت شهری فراتر از بودجه است، تمام پروژه‌ها و اقدامات مناطق را دریافت می‌کنیم، پس از آن که مشخص شد سال آینده باید بر روی چه میزان منابعی برآورد حساب کنیم، می‌توان بین منابع و مصارف تعادل ایجاد کرد.

وی با بیان اینکه در بودجه باید از اعداد و ارقام به‌دست آمده در فاز طراحی استفاده شود، ادامه داد: بر اساس حرکتی که از سال گذشته آغاز کرده‌ایم، قبل از تدوین بودجه پروژه‌ها را بررسی و به شورای سیاست گذاری و کمیته فنی ارسال می‌کنیم تا طراحی‌های فاز صفر و یک انجام شود بر این اساس عدد واقع بینانه برای انجام پروژه تعیین می‌شود.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهردار اصفهان گفت: از هفته گذشته پروژه‌هایی که نیاز به بررسی داشته به شورای سیاست‌گذاری، تعدادی برای اداره کل طراحی و یکسری طراحی‌ها به سازمان‌های نوسازی، پارک‌ها و زیباسازی ارسال شده است.

وی تصریح کرد: در بودجه سال جاری شهرداری اصفهان نیز بالغ بر ۲۰ هزار میلیارد تومان منابع و مصارف داشتیم که از این هزار پنج هزار میلیارد تومان به امور جاری و ۱۵ هزار میلیارد تومان به فعالیت‌های عمرانی و تملک دارایی‌های مالی به نام سرمایه‌ای و مالی اختصاص یافته است.

ابراهیمی خاطرنشان کرد: برآوردها این است که با افزایش حدود ۳۰ درصدی برای سال آینده برای این سهم از منابع باید سهم جاری و سهم عمرانی را جدا کنیم تا مبنایی برای خدمات بهتری به شهروندان باشد، البته هنوز جمع بندی انجام نشده است.

کد خبر 698958

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.