بودجه نقدی شهرداری قم در حوزه فرهنگ ۳۰۰ میلیارد تومان است

معاون مالی و اقتصادی شهرداری قم گفت: بودجه نقدی شهرداری قم در حوزه فرهنگ ۳۰۰ میلیارد تومان است و دو برابر این مقدار در حوزه غیرنقدی هزینه شده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مهرداد توکلی مقدم امروز – چهارشنبه سوم آبان ماه - در جلسه شورای مدیران شهرداری قم با اشاره به بودجه فرهنگی شهرداری قم اظهار کرد: بودجه سازمان فرهنگی اجتماعی شهرداری قم ۴۰ میلیارد تومان است که به صورت مشارکتی در برگزاری برنامه‌ها استفاده می‌شود.

وی با اشاره به اینکه اقدامات فرهنگی شهرداری قم در شش محور پیگیری می‌شود، افزود: به جز منابع غیر نقدی، بودجه نقدی شهرداری قم در حوزه‌های فرهنگی ۳۰۰ میلیارد تومان است.

معاون مالی اقتصادی شهرداری قم خاطرنشان کرد: واگذاری اراضی به نهادهای فرهنگی برای ایجاد مسجد یا مجموعه‌های فرهنگی یکی دیگر از اقدامات شهرداری قم است که در حوزه حمایت‌های غیر نقدی قرار گرفته است.

وی اضافه کرد: در این زمینه بیش از ۲۰ هزار متر زمین در بلوار پیامبر اعظم برای کاربری‌های فرهنگی واگذار شده که ارزش ریالی ۶۰۰ میلیارد تومانی دارد.

توکلی مقدم با اشاره به اینکه دو برابر بودجه نقدی فرهنگی شهرداری قم کمک‌های غیر نقدی وجود دارد، تصریح کرد: اگر میزان بودجه شهرداری قم در حوزه فرهنگ را با دولت مقایسه کنیم، به اهمیت این اعداد پی خواهیم برد.

وی ادامه داد: دولت در تبصره ۹ بودجه سالیانه خود اجازه استفاده از یک درصد بودجه جاری در حوزه فرهنگ را داده است درحالیکه در شهرداری قم سه درصد از کل بودجه صرف مسئله فرهنگ می‌شود.

معاون مالی اقتصادی شهرداری قم گفت: در ازای یک درصد بودجه جاری در دولت، در شهرداری قم ۳۵ درصد بودجه جاری صرف فرهنگ می‌شود.

وی اظهار کرد: ما معتقدیم هزینه کردن بودجه در حوزه طرح‌های عمرانی هم هزینه فرهنگی است چرا که پیشرفت عمرانی شهر موجب شکوفایی اقتصادی، ایجاد اشتغال، رضایتمندی شهروندی و ایجاد امید در میان جوانان می‌شود.

کد خبر 698950

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.