اجرای بیش از ۷۳ میلیارد تومان پروژه با هدف کاهش تنش آبی در شهرستان بویراحمد

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کهگیلویه و بویراحمد، از اجرای پروژه‌های مهم با اعتبار ۷۳ میلیارد تومان با هدف کمک به حل معضل تنش آبی در شهرستان بویراحمد خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، امید صالحی روز _چهارشنبه سوم آبان‌ماه_ در جمع خبرنگاران اظهار کرد: بخش زیادی از مشکلات آب مرکز کهگیلویه و بویراحمد نه به واسطه کمبود منابع آبی که بخاطر عدم پیش بینی و ایجاد مخازن ذخیره آب متناسب با افزایش جمعیت به ویژه در حواشی شهر یاسوج و عدم توسعه خطوط انتقال و شبکه و البته فرسودگی‌ها حادث شده‌است و باید به خاطر این ایرادات و بایدهایی که نشده از مردم عذرخواهی کنیم.

وی افزود: نشت‌گیری مخازن یاسوج و روستاهای اقماری، انتقال خط از چاه ترمینال قدیم تا مخزن تپه آب، پروژه خط انتقال چاه شماره یک مادوان، احداث مخزن و چاه برای مناطق گوشه، گندزایی و محصورسازی پروژه‌های آب بخشی از پروژه‌ها آب و فاضلاب با اعتباری بالغ بر ۲۰ میلیارد تومان است.

مدیرعامل آب و فاضلاب کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: در حوزه اصلاح و توسعه شبکه‌ها نیز در مناطق شاهد، گلستان‌ها، ۴۵ متری شرف‌آباد و کوچه‌های اطراف، بلوار بویراحمد، باهنر و سعدی، زمین‌های واگذاری نیروی انتظامی و آموزش و پرورش، شهرک امام حسین، زیرتل و کوی شهرداری، باقرخان و فرعی‌های توحید و همچنین لکه‌گیری و آسفالت بخش زیادی از مناطق اصلاح شده با اعتباری بالغ بر ۳۳ میلیارد تومان و برای جمعیتی بالغ بر ۱۰۰ هزار نفر از مردم یاسوج پروژه‌هایی در حال اجرا است که برخی‌ها نیز ۱۰۰ درصد تکمیل شده‌است.

وی به بعضی پروژه‌های تکمیل شده در یک سال اخیر اشاره کرد و ادامه داد: تکمیل مخزن مادوان، اصلاح و توسعه بخشی از شبکه‌های آب یاسوج، آبرسانی به روستاهای «گردنتل»، «اسکندری» و «گردوه» با اعتباری بالغ بر ۲۰ میلیارد تومان و اجرای ۱۶ کیلومتر شبکه توزیع و خط انتقال و پنج هزار متر مکعب مخزن بخشی از اقدامات ما بوده‌است.

صالحی تاکید کرد: برنامه‌های ویژه‌ای برای بهبود شرایط دسترسی پایدار مردم مرکز استان به آب شرب پایدار مدنظر داریم، اکنون برای مناطق سروک، شهرک‌های ولایت و الغدیر نیز چاه‌هایی در دست حفاری و تجهیز داریم، آبگیر تصفیه‌خانه آب یاسوج نیز تکمیل و با رفع نقص‌های جزئی مانده برای جمعیتی بالغ بر ۲۰ هزار نفر در یاسوج آب شرب پایدار را به مردم می‌رسانیم.

کد خبر 698945

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.