پنج مدال رنگارنگ دیگر در انتظار کاروان ایران

ملی‌پوشان کشورمان در رشته‌های گلوبال، والیبال‌نشسته، بسکتبال با ویلچر بانوان، پاراتیروکمان در آستانه کسب مدال در بازی‌های پاراآسیایی قرار دارند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، در ادامه بازی‌های پاراآسیایی ۲۰۲۳ هانگژو چین، تیم ملی بسکتبال باویلچر کشورمان در پنجمین مسابقه خود در بازی‌های پاراآسیایی هانگژو برابر چین قرار گرفت و با نتیجه ۷۵ بر ۲۷ نتیجه را واگذار کرد. تیم ملی ایران با توجه به نتایج کسب شده فردا برای کسب عنوان سومی و مدال برنز به مصاف تایلند خواهد رفت.

تیم ملی گلبال بانوان ایران صبح امروز در سومین بازی خود در بازی‌های پاراآسیایی هانگژو برابر تایلند با نتیجه شش بر دو مغلوب شد. تیم کشورمان فردا در آخرین دیدار مرحله گروهی به مصاف ژاپن می رود. چهار تیم برتر به نیمه‌نهایی صعود و برندگان دو بازی تیم اول با چهارم و تیم دوم با سوم راهی فینال و بازندگان به رده‌بندی می‌روند.

نادر مرادی در رقابت‌های پاراوزنه‌برداری چهارمین دوره بازی‌های پاراآسیایی از کسب مدال بازماند. مرادی در دسته ۷۲ -کیلوگرم ابتدا وزنه ۲۰۳ کیلوگرم را بالای سر برد اما در دو تلاش دیگر برای مهار وزنه های ۲۰۸ و ۲۰۹ کیلوگرمی ناکام ماند. پدیده مالزیایی، بونائو آناک گاستین، با مهار وزنه ۲۳۰ کیلوگرمی به مدال طلا در این دسته رسید. "پنگ هو" از چین با ۲۰۸ کیلوگرم به مدال نقره رسید و "بهزاد جمیلوف" از ازبکستان با ۲۰۴ کیلوگرم سوم شد.

وحید نوری به فینال مسابقات پاراجودو در بازی‌های پاراآسیایی هانگژو راه یافت. در مرحله نیمه‌نهایی مسابقات پاراجودو و در وزن ۹۰+ کلاس J2، وحید نوری قهرمان پارالمپیک توکیو به مصاف «یرلان کانکیف» از قزاقستان رفت و با علمکردی مقتدرانه، این حریف را ایپون کرد و راهی فینال شد.

همچنین در سومین روز از بازی‌های پاراآسیایی هانگژو لیلا میرزایی ملی‌پوش پاراتکواندو در مرحله یک نیمه‌نهایی وزن مثبت ۶۵ کیلوگرم مقابل پان لینهو از چین به روی شیاپ چانگ رفت. او توانست با نتیجه ۳۰ بر صفر حریف خود را شکست دهد و به مرحله فینال راه یابد.

حامد حق‌شناس در وزن منفی ۸۰ کیلوگرم و علیرضا بخت در وزن منفی ۸۰ کیلوگرم دیگر نمایندگان ایران در این روز هستند. بخت به فینال رسیده است و حامد حق‌شناس نماینده وزن مثبت ۸۰ کیلوگرم در مرحله نیمه‌نهایی بازی‌های پاراآسیایی هانگژو مقابل حریف قزاقستانی قرار گرفت و با نتیجه ۳۱ بر صفر پیروز شد و به فینال رسید. وی در مرحله یک‌چهارم نهایی نیز با شکست ۲۵ بر ۳ مقابل حریفی از بحرین پیروز شده و به نیمه‌نهایی رسیده بود. پیش از این هم علیرضا بخت در وزن منفی ۸۰ کیلوگرم با شکست حریفان خود به فینال رسیده بود.

لیلا میرزایی در وزن مثبت ۶۵ کیلوگرم نیز با شکست حریفش فینالیست شد. این اولین حضور پاراتکواندو ایران در بازی‌های آسیایی است. ایران در این مسابقات ۱۰ نماینده داشت که آنها تاکنون موفق به کسب دو طلا، دو نقره و سه برنز شده‌اند.

کد خبر 698916

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.