نخستین محموله دریایی مرکبات مازندران راهی روسیه شد

با حضور استاندار مازندران، نخستین محموله دریایی مرکبات استان، از بندر امیرآباد راهی کشور روسیه شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سید محمود حسینی‌پور، استاندار مازندران صبح امروز _ چهارشنبه سوم آبان‌ماه _ در بندر امیرآباد در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه تلاش‌های زیادی برای توسعه صادرات از بنادر مازندران انجام شده است، اظهار کرد: این امر نتیجه داد و بخش خصوصی، اتاق بازرگانی و بخش دولتی با انسجام و همدلی در طول یک سال گذشته تلاش‌های خود را به ثمر رساندند و امروز شاهد رونق صادرات از طریق کشتی‌های فعال در دریای خزر هستیم.

وی با بیان اینکه در سفر اخیر به روسیه قراردادی با بخش خصوصی این کشور منعقد شد که براساس آن صادرات مواد غذایی و محصول کشاورزی در دستور کار قرار گرفته است، افزود: امروز نخستین محموله ارسال مرکبات از طریق کانتینرهای یخچال‌دار دریایی است که با فرایند خاصی آغاز می‌شود.

استاندار مازندران با اشاره به اینکه فعالیت متمرکزی در استان روی صادرات محصولات کشاورزی انجام شده که در قیمت‌گذاری این محصولات نقش مؤثری داشته است، خاطرنشان کرد: سال گذشته کیوی این استان از کشاورزان شش هزار تومان خریداری می‌شد، اما امسال این محصول کیلویی ۲۵ هزار تومان از باغداران خریداری می‌شود.

حسینی‌پور تاکید کرد: به همه صادرکنندگان مازندرانی توصیه می‌کنیم که اظهارنامه‌های گمرکی‌شان در مازندران پر شود، وضعیت فعلی همه ظرفیت صادراتی مازندران نیست و باید با پر شدن اظهارنامه‌های صادراتی مازندران از این استان، ظرفیت مازندران به صورت واقعی نشان داده شود.

وی با اشاره به اینکه امروز ظرفیت صادراتی بندرامیرآباد مازندران ۷.۵ میلیون تن بوده و هدف‌گذاری برای صادرات از این بندر ۱۰ میلیون تن در نظر گرفته شده است، تصریح کرد: تقویت بنادر مازندران برای راه‌اندازی خط صادراتی دریایی با اجرای طرح منطقه آزاد در این استان صورت می‌گیرد.

کد خبر 698910

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.