ماجرای ظهور چهره‌های عجیب در برزیل چه بود+ عکس

نقاشی‌های حکاکی شده از چهره انسان‌ها طی دوران باستان در برزیل به دنبال شدت یافتن خشکسالی آشکار شده است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، نتیجه تحقیقات مختلف نشان از آن دارد که خشکسالی این روزهای برزیل طی هیچ دورانی از تاریخ کشور قابل مقایسه نیست و جالب این‌که به دنبال آن از چهره‌های حکاکی شده از صورت انسان‌ها روی صخره‌ها طی دوران باستان رونمایی کرده است. در واقع پایین رفتن سطح آب‌های آمازون باعث به تصویر کشیده شدن چهره‌های حکاکی شده باستانی روی تخته سنگ‌های بزرگ شده است که باستان‌شناسان پیدایش آن‌ها را به بیش از هزار سال قبل نسبت داده‌اند. البته خشکسالی‌های قدیمی نیز از بسیاری از این حکاکی‌ها رونمایی کرد اما شدت خشکسالی جدید تصاویر واضح‌تری از آن‌ها را فراهم آورده که حتی نقاط کوچک آن‌ها نیز قابل دیدن است.

ماجرای چهره‌های عجیب برزیل چه بود+ عکس

کشف چهره‌های حکاکی شده باستان بر اثر خشکسالی

چهره‌های حکاکی شده از صورت انسان‌های باستان روی تخته سنگ‌ها برای اولین بار در مانائوس برزیل کشف شد. این شهر در شمال کشور و در امتداد ساحلی به نام Ponta das Lajes قرار دارد که آب رودخانه آن به رود آمازون جریان پیدا می‌کند. باستان شناسانی که این چهره‌ها را کشف کرده‌، مدعی شده‌اند که این نقاشی‌ها توسط مردمی حکاکی شده است که در دوران پیشا-کلمبی (دوران پیش از کشف قاره آمریکا توسط کریستف کلمب) در این منطقه زندگی می‌کردند.

ماجرای چهره‌های عجیب برزیل چه بود+ عکس

در واقع سکونت در این منطقه به هزار تا دو هزار سال قبل نسبت داده شده است و در نتیجه پیدایش نقاشی‌های روی تخته سنگ‌ها که بر اثر خشکسالی آشکار شده است، می‌تواند به همین بازه زمانی مربوط باشد. البته همه نقاشی‌ها شامل چهره‌های انسان‌نما نیست، بلکه فلش‌ها و علائمی را نیز در بر می‌گیرد که می‌تواند ردیابی مسیرهای مختلف یا نشان دادن اهداف متفاوت توسط انسان‌های باستان را به تصویر بکشد.

ماجرای چهره‌های عجیب برزیل چه بود+ عکس

این نقاشی‌های در پی خشکسالی سال ۲۰۱۰ در برزیل و پایین رفتن سطح آب رودخانه به میزان ۱۳ متر و ۶۳ سانتی‌متر خود را نشان داد اما به تازگی آب رودخانه میزان ۱۲ متر و ۸۹ سانتی‌متر بیشتر از قبل پایین رفت و از آن‌ها بیشتر رونمایی کرد.

ماجرای چهره‌های عجیب برزیل چه بود+ عکس

کد خبر 698908

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.