تیم ملی بسکتبال با ویلچر مردان مقتدرانه به نیمه‌نهایی صعود کرد

تیم ملی بسکتبال با ویلچر مردان ایران در مرحله گروهی بازی‌های پاراآسیایی ۲۰۲۳ هانگژو چین به مصاف تایلند رفت و موفق شد این تیم را با نتیجه ۷۴ بر ۶۳ شکست داده و راهی نیمه‌نهایی شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، تیم ملی بسکتبال با ویلچر مردان ایران امروز _چهارشنبه سوم آبان‌ماه_ از ساعت ۱۱:۳۰ دقیقه به‌وقت چین در چهارمین دیدار خود در مرحله گروهی بازی‌های پاراآسیایی ۲۰۲۳ هانگژو چین به مصاف تایلند رفت و موفق شد این تیم را با نتیجه ۷۴ بر ۶۳ شکست دهد و ضمن کسب چهارمین پیروزی پیاپی، صعود مقتدرانه خود را به مرحله نیمه‌نهایی رقم بزند.

امیدهادی اظهر، محمد محمدنژاد، مرتضی عابدی، محسن طلوعی و مهدی عباسی بازیکنان ایران در شروع این بازی بودند. تیم تایلند که با تفکرات سرمربی ایرانی خود مازیار میرعظیمی پابه این دیدار گذاشته بود علیرغم تلاش فراوان در کوارتر اول با نتیجه ۲۰ بر ۱۷ شکست خورد، تیم ایران در کوارتر دوم هم عملکرد بسیار بهتری ارائه کرد و با نتیجه ۲۴ بر ۱۰ پیروز شدند تا نیمه اول ۴۴ بر ۲۷ به پایان برسد.

تیم ایران که در این دیدار محمد حسن سیاری یکی از بهترین بازیکنان و لژیونر خود را به علت مصدومیت از ناحیه دنده در اختیار نداشت، در کوارتر سوم به تساوی ۱۵ بر ۱۵ رضایت داد و در کوارتر چهارم با نتیجه ۱۵ بر ۲۱ شکست خورد تا در مجموع با حساب ۷۴ بر ۶۳ پیروز شود. در پایان این بازی مرتضی عابدی با کسب ۱۹ امتیاز، بیشترین امتیاز را کسب کرد و پیم کورن از تایلند توانست ۲۷ امتیاز برای تیمش به‌دست آورد.

محمد رضا دستیار سرمربی ایران در نیمه دوم از اکثر بازیکنان ذخیره خود استفاده کرد. تیم کشورمان که در دوره قبلی در ۲۰۱۸ جاکارتا قهرمان شده بود، در مرحله نیمه‌نهایی این رقابت‌ها فردا به مصاف ژاپن خواهد رفت.

کد خبر 698887

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.