ابراز نگرانی قانون‌گذاران آمریکایی در مورد پیشرفت تراشه در چین

قانون‌گذاران آمریکایی نگران پیشرفت تراشه چین هستند و از دولت درخواست کردند که قوانین سخت‌گیرانه‌تری برای استفاده از این ابزار در چین در نظر بگیرند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، قانون‌گذاران آمریکا در تلاش هستند محدودیت‌هایی برای ارسال تراشه‌های محاسباتی پیشرفته و ابزارهای آمریکایی به چین اعمال کنند. روسای کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان در نامه‌ای به مشاور امنیت ملی اعلام کردند که پیشرفت‌های جدید سازنده تراشه‌های چین نشان می‌دهد که مجموعه قوانین گسترده‌ای که سال گذشته وضع شده است نیاز به اصلاح و به‌روزرسانی دارد.

قانون‌گذاران آمریکایی در مورد پیشرفت تراشه در چین ابراز نگرانی کردند

این نامه پس از اینکه شرکت هواوی از گوشی هوشمند جدید خود به نام Mate 60 Pro رونمایی کرد، منتشر شد برای تولید این گوشی برخلاف تحریم‌های آمریکا حاوی تراشه‌های پیشرفته تولید شده توسط شرکت بین‌المللی تولید نیمه هادی چین بود. قانون‌گذاران از بایدن درخواست کردند که قوانین را به‌روز کند و اقدامات لازم در مقابل شرکت هواوی و شرکت بین‌المللی تولید نیمه هادی را انجام دهد.

قانون‌گذاران آمریکایی در مورد پیشرفت تراشه در چین ابراز نگرانی کردند

علاوه بر این قانون‌گذاران آمریکایی درخواست داشتند که شرکت‌های چینی از تراشه‌های قدرتمند هوش مصنوعی که از طریق سرویس‌های رایانش ابری به آن‌ها دسترسی دارند، استفاده نکنند. گزارش‌های منتشر شده نشان می‌دهد که دولت بایدن به چین هشدار داده است که قصد دارد قوانین مربوط به استفاده از تراشه‌های قدرتمند هوش مصنوعی را به‌روز کند.

کد خبر 698785

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.