علمای اهل سنت کرمانشاه منادی وحدت هستند

نماینده ولی‌فقیه در استان کرمانشاه گفت: علمای اهل سنت کرمانشاه همگام با انقلاب اسلامی و مردم، منادی وحدت هستند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، در دیدار امروز _سه‌شنبه، دوم آبان_ ملاقادر قادری امام جمعه شهرستان پاوه و تعدادی از علمای منطقه اورامانات با حجت‌الاسلام حبیب‌الله غفوری امام جمعه کرمانشاه، بر حفظ وحدت به عنوان یک آموزه الهی تأکید شد.

حجت‌الاسلام حبیب‌الله غفوری امام جمعه کرمانشاه با اشاره به اهمیت وحدت اظهار کرد: موضوع وحدت یک امر راهبردی، خدایی و قرآنی است، بنابراین «جمیعا» که در آیه شریفه قرآن آمده، اگر مصداق نداشته باشد دستور الهی اجرا نشده است، همه مسلمانان که حامل پرچم توحید هستند مشمول وحدت هستند.

وی افزود: همه مسلمان با یک عنوان و یک هدف زیر پرچم توحید هستند و اگر اختلافی به وجود می‌آید، توطئه استکبار جهانی بوده و انگلیس در رأس این اختلاف‌افکنی بوده است، زیرا آن‌ها دشمنان اسلام و مسلمانان هستند.

امام جمعه کرمانشاه گفت: آنچه که به عنوان اختلاف در چند صد سال اخیر می‌بینیم، عمدتاً توسط انگلستان به وجود آمد که هدف غایی آن ضربه زدن به اسلام بوده است.

وی با اشاره به موضع‌گیری‌های روشنگرانه امامین انقلاب تصریح کرد: این پرچم‌داری وحدت که امامین انقلاب سردمدار آن هستند، یک موضوع الهی، دینی و قرآنی است که بر اساس اصول قرآنی و الهی انجام شده، بنابراین اگر کسی عنوان مسلمانی را دارد باید بر همین راه مستقیم و آسمانی حرکت کند و این موضوع بسیار روشن است.

غفاری با استناد به سخنان رهبری در موضوع نفوذ آمریکا و انگلستان در بین مسلمانان ادامه داد: مقام معظم رهبری اصطلاح شیعه انگلیسی و سنی آمریکایی را مطرح می‌فرمایند، زیرا کسی که در دامن خبیث استکبار افتاد و قصد او ضربه زدن به وحدت بین مسلمانان است، این فرد نه تنها هیچ اعتقادی به دین ندارد، بلکه با همه وجود تیشه بر ریشه دین و معنویت خواهد زد.

وی با بیان اینکه علمای اهل سنت کرمانشاه همگام با انقلاب و مردم منادی وحدت هستند، خاطرنشان کرد: باید مراقب باشیم و گوهر گرانبهایی که داریم را قدر بدانیم، بنابراین از حاج ماموستا ملاقادر قادری که از شخصیت‌های اثرگذار در منطقه هستند، تقدیر می‌کنیم.

امام جمعه کرمانشاه افزود: در آینده اهتمام و تعامل بسیار بیشتر خواهد بود و باید سعی کنیم هیچ گونه اختلافی در هیچ موضوعی حادث نشود، بنابراین در این راستا جلسات و نشست‌های مکرر و متعددی را در منطقه برگزار خواهیم کرد.

کد خبر 698773

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.