افزایش آمار ازدواج و موالید در سال جاری / مسئولان و ادارات باید تسهیل‌کننده ازدواج باشند

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری اصفهان با بیان اینکه در شش ماهه امسال نسبت شاهد افزایش آمار ازدواج و موالید هستیم، گفت: مسئولان و ادارات باید تسهیلکننده ازدواج باشند، موانع ازدواج جوانان مورد بررسی قرار گیرد و پیشنهاداتی در خصوص رفع آنها ارائه شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محمدرضا جان‌نثاری عصر امروز _سه‌شنبه دوم آبان‌ماه_ در جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان اظهار کرد: مدیران با روی آوردن به مشارکت جوانان در امور مختلف، به نوعی پای مشاور را به عرصه باز می‌کنند و سعی بر هم‌فکری خواهند داشت.

وی با بیان اینکه در بحث مشارکت در امور انتخابات نیز به جوانان روی آوردیم و توفیقات خوبی از این امر حاصل شده است، افزود: جوانان توان ایجاد خیزش در جامعه را دارند و تمام ادارات کل باید مشاور جوان داشته باشند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری اصفهان با بیان اینکه در شش ماهه امسال نسبت شاهد افزایش آمار ازدواج و موالید هستیم، تصریح کرد: اکنون آمار بالایی وجود دارد که بین ازدواج زوجین و تولد فرزند اول آن‌ها حتی تا پنج سال تفاوت است؛ البته اقدامات انجام شده در حال تأثیرگذاری است و شاهد کاهش این فاصله هستیم.

وی با بیان اینکه مسئله ازدواج و عوامل مؤثر در آن باید مورد بررسی قرار گیرد و معرفی شود، ادامه داد: محورهای موانع ازدواج باید مشخص و اقدامات لازم در خصوص رفع آنها انجام شود؛ همچنین آماری از مراکز همسریابی که به تعداد کافی و در مکانی مورد اطمینان مستقر هستند باید ارائه شود.

جان‌نثاری گفت: سبک زندگی‌های شهری نسبت به گذشته متفاوت شده است و جوانان در پیدا کردن همراه زندگی خود از مسیر درست دچار چالش هستند؛ از همین رو، راهکارهای سابق و قدیمی معرفی جوانان به یکدیگر نیازمند احیا شدن است.

وی با اشاره به لزوم اطلاع از دلایل ازدواج نکردن جوانان، اضافه کرد: مسئولان و ادارات باید تسهیل‌کننده ازدواج باشند، موانع ازدواج جوانان مورد بررسی قرار گیرد و پیشنهاداتی در خصوص رفع آنها ارائه شود.

کد خبر 698766

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.