اجرای سیستم آبیاری هوشمند برای نخستین سال در بخش زراعت گلپایگان

مدیر جهاد کشاورزی گلپایگان از اجرای سیستم آبیاری هوشمند برای نخستین سال در بخش زراعت خبر داد و گفت: امسال به دلیل قیمت مناسب خرید تضمینی گندم تحویل گندم نسبت به سال ۱۴۰۱ سه برابر افزایش داشت.

به گزارش خبرنگار ایمنا، علی‌اصغر میرزایی امروز- سه‌شنبه دوم آبان‌ماه - در حاشیه برگزاری پنجمین کاروان ترویجی الگوی کشت ملی که در محل شرکت سهامی زراعی برگزار شد، اظهار کرد: در شهرستان گلپایگان ۳۰ هزار هکتار اراضی کشاورزی وجود دارد که تنها ۱۹ هزار هکتار آن زیر کشت است و مابقی آن به دلیل کم آبی بلااستفاده مانده است.

وی افزود: سه هزار و ۲۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان در شرکت سهامی زراعی قرار دارد و با هدف مصرف بهینه آب بیش از ۹۰ درصد اراضی به سامانه آبیاری دو نواره (دو تیپ) مجهز شده‌اند.

مدیر جهاد کشاورزی گلپایگان با بیان اینکه دو هزار و ۴۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان زیر کشت گندم و چهار هزار و ۵۰۰ هکتار به کشت جو اختصاص دارد، افزود: امسال به دلیل قیمت مناسب خرید تضمینی گندم تحویل گندم نسبت به سال ۱۴۰۱ سه برابر افزایش داشت.

میرزایی افزود: غلات گندم و جو در هزار هکتار از اراضی شرکت سهامی زراعی کشت می‌شود، و در مقابل خشکسالی و سایر خطرات ناشی از حوادث طبیعی تحت پوشش بیمه کشاورزی است.

وی از اجرای سیستم آبیاری هوشمند برای نخستین سال در بخش زراعت، و برای دومین سال متوالی در باغات شهرستان گلپایگان خبر داد و گفت: یکی از سیستم‌های مهم کشاورزی اجرای سیستم آبیاری هوشمند، و کشت غلات به روش کمبینات و تیپ است.

مدیر جهاد کشاورزی گلپایگان خاطرنشان کرد: شرکت سهامی زراعی گلپایگان نخستین تولیدکننده دانه‌های روغنی از جمله محصول گلزار در سطح استان است.

میرزایی افزود: به منظور بهره‌وری بهینه مصرف آب، پنج سال است که کشت غلات در شرکت سهامی زراعی گلپایگان به روش تیپ آبیاری می‌شود.

به گزارش ایمنا، پنجمین کاروان ترویجی ویژه الگوی کشت ملی با موضوعات کشت غلات به صورت مکانیزه (کشت باکمبینات) و بهره‌وری آب کشت تیپ غلات و مدیریت هوشمند آبیاری و کشاورزی قراردادی در شرکت سهامی زراعی گلپایگان برگزار شد.

کد خبر 698765

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.