بهره‌مندی ۵۲۰ هزار نفر در کهگیلویه و بویراحمدی از خدمات بیمه سلامت

سرپرست بیمه سلامت کهگیلویه و بویراحمد، از بهره‌مندی ۵۲۰ هزار نفر از جمعیت استان از خدمات بیمه سلامت خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محسن عزیزی امروز _ سه‌شنبه، دوم آبان‌ماه _ در ادامه برنامه‌های هفته بیمه سلامت در آئین گرامیداشت به همین منظور که در دبیرستان دخترانه نهم دی شهر یاسوج برگزار شد، اظهار کرد: بیمه سلامت برای نخستین بار با تصویب مجلس شورای اسلامی به حوزه پیشگیری از بیماری‌های جسمی و سلامت روان بیمه شدگان ورود می‌کند.

وی افزود: ورود بیمه‌ها به حوزه پیشگیری از رویکردهای این سازمان‌ها در جهان محسوب می‌شود که تحقق این مهم در کشورمان با حمایت مجلس شورای اسلامی در دستور کار قرار گرفته‌است.

سرپرست بیمه سلامت کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اهمیت پیشگیری در بهبود وضعیت سلامت بیمه‌شدگان، گفت: امیدواریم این اقدام بتواند نقش اثربخشی در افزایش سلامت و طول عمر جامعه هدف داشته باشد

وی اضافه کرد: از ابتدای سال‌جاری تاکنون بیمه سلامت استان، یک هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال اعتبار در زمینه درمان بیمه شدگان زیرپوشش هزینه کرده‌است.

عزیزی تاکید کرد: بیماران صعب‌العلاج در سال ۱۴۰۱ در قالب صندوق بیمه بیماران خاص تحت حمایت بیمه سلامت قرار گرفتند و ۹۰ تا ۱۰۰ درصد هزینه‌ها این بیماران طبق قراردادها زیر پوشش بیمه است.

وی با بیان اینکه صندوق بیماران صعب‌العلاج شامل ۱۰۷ نوع بیماری از جمله سرطان، پیوند اعضا، بیماران اوتیسمی، سکته مغزی و سایر بیماری‌ها است، افزود: بیش از هفت هزار بیمار در کهگیلویه و بویراحمد دارای نشان بیماری خاص و صعب‌العلاج هستند و از خدمات بیمه سلامت استفاده می‌کنند.

سرپرست بیمه سلامت کهگیلویه و بویراحمد، گفت: بیشترین بیماران خاص نشان‌دار در استان دیابتی‌ها (وابسته به انسولین) بوده و بیشترین هزینه‌ها پس از سرطان، مربوط به بیماران دیالیزی است.

وی گفت: هم‌اکنون ۷۰ درصد از شهروندان ساکن کهگیلویه و بویراحمد معادل ۵۲۰ هزار نفر زیرپوشش بیمه سلامت هستند.

کد خبر 698705

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.