ششمین دوره جایزه جهانی علوم انسانی اسلامی برگزار می‌شود

ششمین دوره اعطای جایزه جهانی علوم انسانی اسلامی همزمان با افتتاحیه هفتمین کنگره بین‌المللی علوم انسانی اسلامی در فرهنگستان علوم جمهوری اسلامی ایران برگزار می‌شود.

به گزارش ایمنا و به نقل از روابط عمومی مجمع عالی علوم انسانی اسلامی، دبیرخانه دائمی کنگره بین‌المللی علوم انسانی اسلامی به منظور تقویت انگیزه‌ها، تشویق و ترغیب پژوهشگران مسلمان اعم از ایرانی و غیرایرانی برای نوآوری و نظریه‌پردازی در حوزه علوم انسانی اسلامی و از همه مهمتر، الگوسازی در این عرصه، هر دو سال یک بار جایزه جهانی علوم انسانی اسلامی را برگزار کرده و به برترین نوآوری‌ها و نظریه‌ها جایزه اعطا می‌کند.

جایزه جهانی علوم انسانی اسلامی درصدد است تا عمده استعدادها و ظرفیت‌های ممتاز علمی را در این حوزه به سمت نوآوری و نظریه‌پردازی سوق دهد. این جایزه ضمن تشویق پژوهشگران مسلمان به نوآوری و نظریه‌پردازی در قلمرو علوم انسانیِ اسلامی، فرصت مغتنمی را برای همکاری و هم‌افزایی علمی میان اندیشمندان مسلمان ایرانی و غیرایرانی فراهم می‌کند.

فرایند دقیقی که برای نقد، داوری و انتخاب نوآوری و نظریه برتر انجام می‌گیرد، موجب می‌شود تا این جایزه معیار مهمی برای ارزش‌گذاری علمی بر فعالیت‌های پژوهشی افراد و مؤسسات تحقیقی در ایران و جهان اسلام قلمداد شود.

جایزه جهانی توسط شورای سیاستگذاری مجمع عالی علوم انسانی اسلامی به آن دسته از شخصیت‌های علمی تعلق می‌گیرد که دارای نظریه‌ای منسجم در قالب کتاب یا مقالات متعدد منتشر شده در قلمرو علوم انسانی اسلامی یا دارای مرجعیت علمی در زنجیره‌ای از تلاش‌های علمی باشند که به پیشرفت و تحول حوزه علمی تخصصی خاصی در قلمرو علوم انسانی اسلامی منجر شده باشد.

ششمین دوره جایزه جهانی علوم انسانی اسلامی برگزار می‌شود

قوانین جایزه جهانی علوم انسانی اسلامی

کاندیداهای دریافت جایزه می‌توانند از سوی همه مراکز و شخصیت‌های علمی داخلی و خارجی و نیز به طور خاص از سوی کمیسیون‌های تخصصی کنگره بین‌المللی علوم انسانی اسلامی به مجمع عالی علوم انسانی اسلامی معرفی شوند.

کمیته اعطای جایزه پس از ارزیابی اولیه کاندیداها، لیست نهایی کاندیداها را تهیه و از اساتید و متخصصان رشته‌های مرتبط نظرخواهی می‌کند.

پس از کسب نظر نخبگان، در جلسه پایانی کمیته اعطای جایزه، در خصوص نفرات برگزیده تصمیم‌گیری خواهد شد.

جایزه جهانی علوم انسانیِ اسلامی تنها به اشخاص حقیقی تعلق می‌گیرد نه به مراکز و مؤسسات علمی.

نفرات برگزیده باید حداکثر تا سه ماه پس از برگزاری مراسم جایزه، با توجه به نظرات کمیته اعطای جایزه، مقاله‌ای را تدوین و برای انتشار در اختیار کمیته قرار دهند.

مجمع عالی علوم انسانی اسلامی می‌تواند نوآوری و نظریه برتر را به عنوان کارنامه خود در قالب کتاب یا مجموعه مقالات گوناگون منتشر کند و تمامی حقوق عوائد ناشی از انتشار آن، متعلق به مجمع مزبور است.

ششمین دوره اعطای جایزه جهانی علوم انسانی اسلامی همزمان با برگزاری افتتاحیه هفتمین کنگره بین‌المللی علوم انسانی اسلامی دوشنبه- ۲۲ آبان ماه امسال در فرهنگستان علوم جمهوری اسلامی ایران برگزار می‌شود.

کد خبر 698703

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.