اجرای ماده ۱۱۰ قانون شهرداری‌ها در منطقه ۱۱ اصفهان/ بناهای مخروبه رفع خطر می‌شود

مدیر منطقه ۱۱ شهرداری اصفهان گفت: به‌منظور رفع خطر، تعمیرات ضروری و محصورکردن زمین‌های متروکه شهروندان و بناهای مخروبه و نامناسبی که در خیابان، کوچه یا میدان قرار گرفته و منافی با پاکیزگی، زیبایی شهر یا موازین شهرسازی است، ماده ۱۱۰ قانون شهرداری‌ها با اعتباری بالغ‌بر ۲۷ میلیارد ریال اجرا می‌شود.

حسن محمدحسینی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: در راستای رعایت موازین شهرسازی، بناهای مخروبه و نامناسب که در خیابان، کوچه یا میدان قرار گرفته است و منافی با پاکیزگی، زیبایی شهر یا موازین شهرسازی باشد، پس از طی مراحل قانونی و ابلاغ‌های لازم، ماده ۱۱۰ قانون شهرداری‌ها برای آن اجرا می‌شود.

وی افزود: بر اساس ماده ۱۱۰ قانون، شهرداری موظف است نسبت به بناهای بایری که در محدوده شهر قرار گرفته و منجر به آلودگی شده است، پس از صدور اخطار و ابلاغ قانون به مالک و در صورت مراجعه‌نکردن مالک در زمان مقرر، اقدام به دیوارکشی ملک کند.

مدیر منطقه ۱۱ شهرداری اصفهان ادامه داد: پروژه تخریب دیوار و احداث دیوارهای بلوکی برای اجرای ماده ۱۱۰ و بند ۱۴ قانون شهرداری‌ها در سطح این منطقه با اعتباری بالغ‌بر ۲۷ میلیارد ریال، به‌منظور پاکیزگی، تعمیرات ضروری، رفع خطر و محصور کردن زمین یا بناهای مخروبه غیر مناسب یا نیمه‌تمام واقع در محدوده شهر، در نظر گرفته شده است.

وی خاطرنشان کرد: این اقدام به‌منظور جلوگیری از دپوی خاک و نخاله در زمین‌های بایر انجام می‌شود که یکی از عوامل ایجاد آلودگی‌های بصری، زیست‌محیطی و نابسامانی در محدوده شهر به‌شمار می‌آید.

کد خبر 698646

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.