تزریق واکسن آنفلوانزا در بویراحمد ادامه دارد / ضرورت استفاده از ماسک در مدارس

رئیس مرکز بهداشت شهرستان بویراحمد گفت: مردم برای جلوگیری از سرماخوردگی و درگیر شدن با ویروس آنفلوانزا ضمن استفاده از ماسک، دستورالعمل‌های بهداشتی را نیز رعایت کنند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، با آغاز فصل پاییز شیوع ویروس آنفلوانزا در جامعه افزایش پیدا می‌کند، اگر این روزها سری به مراکز درمانی بزنیم در سالن‌هایی که پزشکان عمومی حضور دارند مملو از مراجعانی است که برای درمان سرماخوردگی به مراکز مراجعه کرده‌اند.

شیوع سرماخوردگی در فصل پاییز و همزمان با بازگشایی مدارس بر نگرانی والدین می‌افزاید و با وضعیت اقتصادی امروز مردم درمان همین سرماخوردگی نیز برای بسیاری از خانواده‌ها دشوار است.

حضور رابطان بهداشتی در مدارس بویراحمد

بهنام نیازی، رئیس مرکز بهداشت شهرستان بویراحمد در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: در این فصل با تغییر هوا، گرم بودن روزها و سرد بودن شب‌ها بیماری‌های تنفسی همچون آنفلوانزا و بیماری‌های ویروسی افزایش پیدا می‌کند.

وی افزود: علاوه بر سردی هوا ممکن است استرس ناشی از حضور دانش‌آموزان در مدارس نیز باعث افزایش گلو دردهای شدید شود و مردم باید از ماسک استفاده کنند.

رئیس مرکز بهداشت شهرستان بویراحمد، با توصیه استفاده از ماسک و رعایت بهداشت و نوشیدن مایعات، خاطرنشان کرد: افرادی که علائم بیماری دارند حتماً به پزشک مراجعه و دانش‌آموزان درگیر تا بهبودی کامل از حضور در کلاس درس خودداری کنند.

وی اضافه کرد: تزریق واکسن آنفلوانزا هرساله از پانزدهم شهریورماه تا پانزدهم مهرماه انجام می‌شود، این روند امسال نیز انجام شد و همچنان تزریق واکسن ادامه دارد.

نیازی گفت: رابطان بهداشتی با حضور در مدارس دانش‌آموزان که دچار بیماری تنفسی و آسم هستند را شناسایی و برای درمان به مراکز درمانی معرفی می‌کنند.

کد خبر 698627

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.