خودکفایی ۸۶۳۰ خانوار  تحت حمایت در ۳ سال گذشته / ایجاد ۴۰۰۰ فرصت شغلی برای مددجویان اصفهان

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی (ره) استان اصفهان با اشاره به خودکفایی ۸۶۳۰ خانوار تحت حمایت در طول سه سال گذشته از ایجاد ۴ هزار فرصت شغلی در سال جاری خبر داد.

احمد رضایی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: کمیته امداد در کنار خدماتی که به منظور توانمندی خانواده‌ها انجام می‌دهد، توانمندسازی خانواده‌های تحت حمایت از نظر اشتغال برای رسیدن به درآمدی پایدار و افزایش عزت نفس و کرامت آنها را نیز در دستور کار دارد.

وی با اشاره به برگزاری جشن برای حدود ۱۰۰ هزار خانوار در سراسر کشور که قطع معیشت و دارای درآمد پایدار شدند، افزود: در طول سه سال گذشته، ۸۶۳۰ خانوار تحت حمایت در استان اصفهان قطع معیشت و به خودکفایی رسیدند و جشن خود کفایی خانواده‌های تحت حمایت کمیته امداد استان اصفهان تحت عنوان جشنی به بلندای همت با حضور مسئولان کشوری، استانی و شهرستانی، فردا _چهارشنبه سوم آبان‌ماه_ در دانشگاه اصفهان برگزار خواهد شد.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی (ره) استان اصفهان با تاکید بر اهمیت نظارت دقیق و دوره‌ای واحدهای اشتغال این نهاد در راستای به خود کفایی رسیدن خانواده‌های تحت حمایت، تصریح کرد: در سال جاری ۳۳ هزار و ۷۰۰ فرصت شغلی برای خانواده‌های تحت حمایت این نهاد با اعتباری حدود ۳.۵ همت ایجاد خواهد شد و تاکنون نیز حدود ۴ هزار فرصت شغلی با اعتباری بالغ بر ۴۵۰ میلیارد تومان ایجاد شده است.

وی با اشاره به تعلق خدمات این نهاد به خانواده‌های تحت پوشش و خانواده‌های پنج دهک پایین جامعه با شرایطی ویژه، ادامه داد: افراد واجد شرایط می‌توانند با مراجعه به سامانه hayat.emdad.ir ثبت‌نام و از تسهیلات ارائه شده استفاده کنند.

رضایی با بیان اینکه ایجاد اشتغال در کمیته امداد بر اساس هدایت شغلی، راهبری شغلی و کارفرمایی است، گفت: در شیوه هدایت شغلی، افرادی که به نوعی از مهارتی برخوردار هستند، اما سرمایه‌ای ندارند، به این نهاد مراجعه می‌کنند و طبق فرآیند و ضوابط موجود، از وام و تسهیلات کم بهره برخوردار می‌شوند.

وی حدود ۶۰ درصد جامعه آماری کمیته امداد از زنان سرپرست خانوار هستند، اضافه کرد: همچنین در شیوه هدایت شغلی، آموزش‌های مهارتی برای زنان سرپرست خانوار و افراد بدون مهارت تا زمانی که تخصص و حرفه در آنها ایجاد شود تداوم می‌یابد و پس از دستیابی به حرفه، با ارائه مدرک وام کم بهره در اختیار آنها قرار خواهد گرفت.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی (ره) استان اصفهان اظهار کرد: در شیوه راهبری شغلی، کارآفرینان حرفه‌ای و خیر، منابع و تجهیزات را در اختیار خانواده‌های تحت حمایت می‌گذارند، آموزش‌ها و نظارت‌هایی را ارائه و در نهایت محصول تولید شده را خریداری می‌کنند یا برای آنها بازاریابی انجام می‌دهند.

وی افزود: بسیاری از شرکت‌ها، کارگاه‌ها و صنایع نیازمند نیروی کار هستند و با مراجعه به کمیته امداد، بسته تشویقی برای آنها در نظر گرفته می‌شود و به ازای به‌کارگیری هر نیروی تحت پوشش این نهاد، وام کم بهره ۱۵۰ میلیون تومانی در اختیار آنها قرار می‌گیرد و کارفرمایان نیز باید نیروی خود را تا حداقل سه سال بیمه و حداقل حقوق اداره کار را به او پرداخت کنند.

رضایی با بیان اینکه در صورتی که کارفرمایان تمایلی به دریافت وام نداشته باشند، ۲۳ درصد بیمه کارفرمایی کارفرما توسط این نهاد برای مددجو پرداخت خواهد شد، تصریح کرد: در جشن بلندای همت که فردا برگزار خواهد شد، به ۱۰ نفر از کارآفرینان حرفه‌ای که به نوعی قطع معیشت و از چرخه امداد خارج شده‌اند و ۲۰ نفر از افراد مؤثر در این اتفاق، تقدیر خواهد شد.

کد خبر 698620

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.